Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/76
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0Ağır Treylerlerin Seçiminin AHP Yöntemi ile Değerlendirilmesi(Düzce Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Görçün, Ömer FarukAğır ve havaleli yüklerin taşınması süreçlerini de kapsayan proje lojistiği son derece hassas operasyonlardan oluşan lojistik bir faaliyettir. Treyler seçimine ilişkin kriterlerin ve karar noktalarının çok sayıda olması treyler seçimini son derece zorlaştırmaktadır. Seçime ilişkin süreçler etki eden faktörlerin ve değişkenlerin çok sayıda olması treyler seçimine ilişkin süreçlerde çok kriterli karar alma metodolojilerinin uygulanmasını iyi bir seçenek haline getirebilmektedir. Bu çalışmada çok kriterli karar alma yöntemlerinden birisi olan Analitik Hiyerarşi Prosesi kullanılmıştır. Bu çalışma, proje lojistiği ve ağır taşımacılık faaliyetlerinde kullanılacak treylerlerin seçimi ile ilgili olarak karar vericilerin hangi kriterlere daha fazla önem verdiklerinin yanı sıra, karar alternatifleri arasından yapacakları tercihlerin daha uygun ve rasyonel bir tercih olabileceğini sayısal bir perspektife tanımlamaya çalışmaktadırArticle Citation Count: 0ENDÜSTRİ 4.0: LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI EĞİLİMLERİ(ERZURUM KÜLTÜR VE EĞİTİM VAKFI, 2019) Görçün, Ömer Faruk; Görçün, Ömer FarukGeçmişte olmadığı kadar tüketicilerin daha özelleştirilmiş ve kişiselleştirilmiş talepte bulunuyor olmaları lojistik uygulamaların her müşterinin gereksinimlerini en üst düzeyde karşılayabilecek, buna karşılık minimum maliyet ile bu gereksinimlere cevap verebilecek durumda olmasını gerektirmektedir. Bu nedenle, lojistik faaliyetlerin gereksinim duyduğu en iyileştirme uygulamaları; mümkün olan en kısa zamanda çözümler yaratabilecek ve bu çözümleri her süreçte daha da iyileştirebilecek sistemlere ihtiyaç duymaktadır. Bu kapsamda problemlerin etkin bir biçimde çözümü ile bu sistemlerin etkinliği, hızı ve verimliliği arasında bir korelasyon olduğu görülebilmektedir. Yakın bir gelecekte bu teknolojilerin ve sistemlerin alanlarını daha da genişleterek otonom olarak bu operasyonları gerçekleştirebilir hale gelebileceklerine yönelik güçlü deliller mevcuttur. Bu çalışma lojistik ve tedarik zinciri alanında söz konusu olan gelişmelere ve yaklaşımlara odaklanmakta, yakın bir gelecekte lojistik faaliyetlerin oynayabileceği yeni rolleri göz önüne sermeyi hedeflemektedir. Çalışmada gözlem ve analiz yöntemleri kullanılmış, farklı ölçeklerde lojistik faaliyet yürüten işletmelerin yanı sıra, lojistik hizmet talebinde bulunan endüstrilerin bu alanda gerçekleştirdikleri ilerlemeler ve gelişmeler dikkate alınmıştır.Article Citation Count: 0Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı(Marmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst., 2007) Yüksel, MüberraYeni iletişim ortamında reklam oyunları internet pazarlaması ile çevrimiçi oyunları birleştiren, stratejik konumlandırmaya dayalı yeni bir iletişim türüdür. Bu yeni tür ve mecrada amaç, ürünlerin pazar payını arttırmaktan ziyade, oyunlar vasıtasıyla, işletme, ürün ya da hizmet markalarının müşterilerin zihninde iz bırakmasıdır. Bu çalışmada, ilk önce, etkili bir reklam oyununun ana özelliklerini erişilebilirlik, zorluk derecesi, firma, marka ya da ürün ile ilinti, rekabet düzeyi, akışı sürdürebilme kapasitesi, web günlüğü olarak belirledik. Son üç özelliği, fizik kuramlarından esinlenen oyuna ilişkin kuramlar ışığında değerlendirdikten sonra, örneklemimizdeki çevrimiçinde aktif olan reklam oyunlarını bu temel ölçütlere göre inceledik ve reklam oyunlarının iliştirilmişliğini sorguladık. Bulgularımız diğer pazarlama iletişim araçları gibi reklam oyununun da özelliklerinin reklamı yapılan markanın kişiliği, hedef kitlenin profili, Internet ortamının özellikleri ve iletişim kampanyasının stratejik amaçlarına cevap vermek zorunda olduğu ve reklam oyunlarının yeni medyada yeni bir pazarlama iletişimi türü olduğudur.Article Citation Count: 0LOJİSTİK MALİYETLER ÇERÇEVESİNDE KARADENİZ LİMANLARININ MULTİMODAL TAŞIMACILIĞA UYGUNLUKLARININ ANALİZİ(Kenan ÇELİK, 2018) Görçün, Ömer Faruk; Görçün, ÖzhanTaşımacılık sektörünün önemi hem Dünya’da hem de Türkiye’de her geçen gün artmaktadır. Küreselleşmenin etkisiyle müşterilerin ürünleri daha hızlı ve eksiksiz bir biçimde talep etmelerine paralel olarak, işletmelerin ve tedarik zincirlerinin de rekabet edebilmek için sahip oldukları lojistik hızları ve operasyonel mükemmeliyeti artırmaları zorunlu hale gelmiştir. Daha da önemlisi, tedarik zincirleri yetersiz kalan uygulamalarını güncellemek ve her zaman rekabette kalmalarına olanak sağlayacak yeni yollar ve yöntemler bulmak zorunda kalmaktadırlar. Bu kapsamda, intermodal taşımacılık yeni bir lojistik uygulama olarak giderek önem kazanmaya başlamıştır. Bunun yanı sıra taşıma türleri ve altyapılar arasında entegrasyon intermodal taşımacılığın etkinliği ve verimliliği açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada Karadeniz limanlarının intermodal taşıma sistemine entegrasyonu ve denizyolu taşımacılığı ile diğer taşıma türleri arasında bir koordinasyonun sağlanıp sağlanamayacağı ekonomik faktörler de göz önüne alınarak değerlendirmeye çalışılmıştır. Çalışmada Karadeniz limanları üzerinden gerçekleştirilecek intermodal bağlantılar sayesinde oluşturulacak çok modlu taşıma sistemleri “multimodal” ile tek modlu taşıma sistemlerinin etkinlikleri ve verimlilikleri lojistik maliyetler açısından değerlendirilmiş, bu kapsamda Karadeniz limanlarının intermodal ve kombine taşımacılık sistemlerine uyguluğu gözden geçirilmiştir.