İnceoğlu, İrem

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Inceoglu,I.
İNceoglu,İ.
İREM İNCEOĞLU
İNCEOĞLU, İrem
İnceoğlu, İ.
I., Irem
İnceoğlu, İrem
Inceoglu, İRem
Irem, Inceoglu
İ. İnceoğlu
İnceoğlu, İREM
İnceoğlu,İ.
Inceoglu,Irem
İrem İNCEOĞLU
Inceoglu, Irem
İNCEOĞLU, İREM
İ., İrem
I.,Irem
İnceoğlu İ.
İrem İnceoğlu
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
irem.inceoglu@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

20

Articles

5

Citation Count

22

Supervised Theses

14

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Article
    Citation Count: 0
    Kadınlık ve Erkekliğin Değişmeyen Halleri: Televizyon Dizilerinde Toplumsal Cinsiyet
    (2020) Akçalı, Elif; İnceoğlu, İrem
    Bu makalede dizilerdeki kadın ve erkek temsillerinin kısıtlılığını kapsamlı bir örneklem içinde ortayaçıkaran en güncel araştırmalardan biri olan TÜSİAD desteğiyle gerçekleştirilmiş TelevizyonDizilerinde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Araştırması’ndan (2018) yola çıkılarak araştırmanın ortayakoyduğu içerik analizine dayalı sonuçların metin analizi ile derinleştirilmesi amaçlanmıştır. Kadın veerkek karakterlerin fiziksel ve duygusal özellikleri, üstlendikleri roller, ve yer aldıkları sahneleraçısından kalıplaşmış toplumsal cinsiyet algılarını pekiştiren şekilde temsil edildiklerini ortayaçıkaran veriler televizyon ekranlarında indirgemeci ve özcü bir yaklaşım olduğunun kanıtıdır.Araştırma, ekranlardaki temsillerin çerçevesini belirlemek açısından iyi bir başlangıç olsa da, butemsillerin feminist bir okumasını yapmak için verilerin metin analizi ile desteklenmesi gerekmektedir.Zira nicel veriler sahne içlerindeki görüntüye dair biçimsel özellikleri ya da mizansenin detaylarınıkapsamamaktadır. Bu makalede bu araştırma içindeki dizilerden seçilmiş örnek sahnelerin analizleriaracılığıyla ekranlardaki “erkeklik” ve “kadınlık” anlayışının daha derinlikli bir okumasınınyapılması hedeflenmektedir. Nicel veriler nitel yorumlar ile desteklenerek televizyon dizilerindekikadınlığa ve erkekliğe yüklenen olumlu ve olumsuz anlamlar feminist bir bakış açısındantartışılacaktır.
  • Master Thesis
    Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler algısı
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem
    Günümüzde Sivil Toplum Kuruluşları, demokratikleşmenin başlıca sebebi olmasa da, demokrasinin temel taşı olarak görülmektedir. STK’ların, devlet ile arasında çift taraflı bir ilişki bulunması, başka bir deyişle, STK’lar, devletin demokrasisini daha şeffaf bir hale getirirken devletin de sivil toplum alanındaki örgütler arası güç dengesini koruması beklenmektedir. STK’lar, devlet ve toplum arasında çok yönlü bir köprü görevi görmektedir. Yurttaşların STK’lar aracılığıyla, savunuculuk faaliyetlerine ve dolayısıyla, demokratik yönetim sürecine katılmalarının toplumsal dengeye katkısı yadsınamaz. Özellikle savunu yapan sivil toplum kuruluşlarının, Doğası gereği toplumu sosyal refah açısından dönüştürme ve politika etkileme faaliyetlerine katılmaları söz konusudur. Bu noktada, sivil toplum kuruluşlarının da hak temelli savunuculuk kavramı hakkındaki anlayışları ve toplumdaki görev ve sorulumlulukları hakkındaki yaklaşımları önem kazanmaktadır. Bu nedenle, STK’ların, karar mekanizmasının en önemli bileşenlerinden biri olan yöneticilerin, hak temelli savunuculuk perspektifinden halkla ilişkiler algısının ne olduğu, iletişim politikasını doğrudan etkileyeceği için son derece önemlidir. Çalışmada, çocuk hakları alanında savunuculuk yapan yerel STK’ların yöneticilerinin, hak temellilik ve halkla ilişkiler algıları, derinlemesine görüşme yöntemiyle ölçülmüş ve betimsel olarak analiz edilmiştir.
  • Master Thesis
    Citizen journalism practices in Turkish alternative media in digital era
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem
    Alternative media studies in Turkey are mostly based on theoretical research; practice-oriented studies are deemed outdated. Especially after Gezi Park protests, a shift occurred in the mainstream media. Almost a complete destruction of confidence in the mainstream media and a change in traditional journalism with the evolving communication technologies have led to alternative media types gaining more importance. People in such an insecure environment have created their own alternative media and private citizens began to produce news. Although citizen journalism is not a new concept in journalism, especially with digitization as a result of recent changes in communication technologies, the form of citizen journalism has also changed and it has moved to digital platforms. Today, with the help of the Internet, citizens produce news and are able to reach people all over the world instantly. Citizen journalists have changed the traditional understanding of journalism; news produced by citizen journalists has become the primary news source for the mainstream media. This study, based on the establishment of a citizen journalism channel and the importance of citizen journalism in Turkey, observes the changes that are being undergone, the development of communication technologies about citizen journalism in Turkey and how the alternative media create the concept of digital citizen journalism and aims to examine current citizen journalism practices in Turkey by doing a research on alternative media.
  • Article
    Citation Count: 0
    Nationwide research on the uses and motivations of dating apps by young adults in the cultural environment of Turkey
    (Sage Publications inc, 2023) Audry, Aylin Sunam; Baş, Özen; İnceoğlu, İrem; Cöbek, Gözde; Cobek, Gozde; Alkurt, Saygin Vedat
    Since Tinder's worldwide popularity, location-based dating apps have become widespread. The existing literature mainly focuses on a single app in European and US contexts and pays little attention to other cultural contexts. This paper addresses this gap by examining dating app choices and motivations of young adults (18-29 years old) in Turkey. It examines the intersectionality of socio-demographic variables in a cultural setting that is quite different not only from European and US contexts but also from other Muslim-majority contexts. Deriving from the nationally representative survey (n = 1,498), our research finds statistically significant differences in dating app preferences and adults' motivations regarding location, sexual, gender, and religious identities. This study underlines the crucial role of cultural geography and its social fabric in mobile dating, even within the same national setting.
  • Master Thesis
    Kadın odaklı reklamlarda kadınlık sunumu
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem
    Gunumuzde reklamlar urun ve hizmet tanitimi yapmanin yaninda kulturel ve ideolojik anlamlari yeniden uretmektedir. Reklamlarda egemen ideolojiler temsiller araciligiyla yeniden uretilmektedir. Toplumsal cinsiyet toplumun kadin ve erkege atfettigi sosyal ve kulturel normlari iceren davranis kaliplaridir. Toplumsal cinsiyet normlari kadinin sosyal hayattaki rolunu anlamaya yardim etmektedir. Reklamlarin toplumsal cinsiyet rollerinin sunumunda cok onemli bir yeri vardir. Reklamlar kadina toplumsal cinsiyet rolleri acisindan bakma egilimindedirler. Feminist kuram cinsiyeti kadin olan ve kadin olarak var edilen kisi hakkinda gelistirilen bir kuramdir ve kadin statusunun ancak mucadele edilerek toplumda hak ettigi konuma ulasacagini savunur. Feminist harekete verilen destegin artmasi ve feminist hareketin populerlesen soylemi markalari cinsiyet esitligi konusunda calismalar yapmaya yoneltmistir. Arastirmanin amaci feminist harekete destek vererek kendilerine yeni bir marka kimligi yaratmak isteyen markalarin reklamlarinin feminist okumalarini ve toplumsal cinsiyet baglaminda gostergebilimsel analizlerini yapmaktir. calismada amacli ornekleme yontemi ile secilen Nike “Bizi Boyle Bilin” reklam filmi H&M “2016 Sonbahar Tanitim” reklam filmi Orkid “Like a Girl” “Kiz Gibi Yap” reklam filmleri i ve Dove “Real Beauty” Kampanyasi reklam afisleri incelenmistir. Arastirmada gostergebilimsel cozumleme yontemi kullanilarak feminist okumalar yapilmistir. Gostergebilimsel cozumlemede incelenen reklam filmlerinin genel betimlemesi anlati yapisi incelenmis ardindan ‘‘gosterge-gosteren-gosterilen’’ tablosuyla analiz edilmistir.
  • Master Thesis
    Elif Şafak denemelerinde feminizmin izleri
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem
    Bu çalışmamızda, Elif Şafak’ın gazete ve dergilerde yayınlanan deneme yazılarını derlediği dört deneme kitabı, sabit karşılaştırmalı analiz ve söylem analizi yöntemleriyle incelenerek, bu kitaplarda yer alan yazılardaki kadın-erkek, kadın-kadın ikili karşıtlıkları, yazarın kadına özgün bakış açısı ve bu bakış açısında yazarın feminist söylemleriyle çelişen ifadeler olup olmadığı, yazarın egemen ataerkil söylemin yeniden üretilmesine katkıda bulunup bulunmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Sabit karşılaştırmalı analiz yöntemiyle, dört kitap taranmış ve çalışmamıza uygun olabilecek, tekrar gösteren temalar çerçevesinde metin örnekleri seçilmiş, bu örnekler, gruplara ayrılarak, yukarıda adı geçen başlıklara ve temalara hizmet edip etmediği, mevcut teoriler baz alınarak saptanmaya çalışılmış ve eleştirel söylem analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Feminizmin elbette ki tek bir görüşü ya da algısı bulunmamaktadır. Bu konuda üretilmiş sayısız teori mevcuttur. Bu çalışmada özellikle feminizmin çıkış noktası olarak ele alınan ikili karşıtlıklar/ikilikler baz alınmıştır. Diğer temalar da ikili karşıtlıklar/ikilikler üzerinden, yeni karşıtlıklar kümeleri yaratılıp yaratılmadığı, mevcut kümelerin beslenip beslenilmediği dikkate alınarak şekillendirilmiştir. Sonuçta Şafak’ın kadın erkek ikili karşıtlıklar kümesine hizmet eden, ataerkil söylemi yeniden üreten, kendi içerisinde yeni kadınlık kümeleri ya da stereotipler yaratan ve bir kümeyi diğerine ötekileştiren açıklamaları, karşılaştırmalı örneklerle tespit edilmiştir.
  • Article
    Citation Count: 0
    Türkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesi
    (2023) İnceoğlu, İrem; Cöbek, Gözde; Baş, Özen; Alkurt, Saygın Vedat; Baş, Özen; Sunam, Aylin
    Bu çalışma, Türkiye’deki 18-29 yaş aralığındaki gençlerin hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarına, ne kadar sıklıkla kullandıklarına ve bu platformlarda ne tarz içerikler paylaştıklarını incelemektedir. Literatüre katkı olarak, gençlerin sosyal medya kullanım pratiklerinin, paylaşım türlerinin ve motivasyonlarının sosyodemografik özelliklerle (cinsel kimlik, yaş, yaşanılan yer, sosyoekonomik statü, eğitim seviyesi ve dinî kimlik) ilişkisini araştırmaktadır. Türkiye’nin 12 ilinde yaşayan gençlerle gerçekleştirilen yüz yüze anket çalışmamızın (N=1537) bulgularına göre, en çok kullanılan sosyal medya platformları sırasıyla Instagram, YouTube ve Twitter’dır. Bulgular, bir zamanlar gençlerin yoğunlukla kullandığı Facebook’un popülerliğini yitirmeye başladığını ortaya koymaktadır. Gençlerin öğrencilik durumları, sosyoekonomik statüleri, yaşadıkları il ve cinsel kimlikleri ile sosyal medya tercihleri arasında anlamlı bir ilişki gözlemlenmektedir. Ayrıca cinsel kimlik, dinî görüş, sosyoekonomik statü, öğrencilik durumu ve yaşanılan il ile sosyal medyaya paylaşılan içerik türleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışmamız, ulusal ve uluslararası çalışmaların bulgularını kısmen doğrulamakta ve önemli farklılıklar ortaya koymaktadır. Türkiye’deki genç yetişkinlerin sosyal medya pratiklerine dair güncel bir veri sunmaktadır.
  • Master Thesis
    Gizli baloncuklar: TikTok'taki gençlerin algoritmanın sağladığı yarı gizli ortamlardaki mahremiyet pratikleri
    (Kadir Has Üniversitesi, 2021) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem
    This study focuses on the ways which would help us interpret how the youth express themselves on TikTok, in relation with privacy practices and perceptions. A Chinese social media platform, TikTok has recently became very trendy and popular especially with the young people. Privacy concerns and data security issues have been critically discussed and governments all around the world have been expected to take actions. In this thesis, it is argued that because of the technical structure of TikTok, all engagements and interaction on the application take place within the semi-discreet spaces. Furthermore, as a result of qualitative interviews conducted with the young people in Turkey, aged betwween 18-30 and walkthorugh of the application it is seen that the privacy practices would be interpretted better within these semi-closed environments. As a result of the research, it is found that these semi-closed environments within TikTok and their structures, whose limits are defined with users' interactions, place their users as actors; it is explored that each bubble is not only an area of limitations but a space of cultural expression; it is concluded that the bubbly essence of TikTok makes it possible for thousands of different bubbles to coexist in the application without interfering or even acknowledging one another. Moreover, it is seen that the users, benefiting from the bubbles of TikTok, create their private spheres with the help of content, perceive the privacy understandings with the help of context and protect themselves from privacy threats with the help of discourse.
  • Master Thesis
    Resistance from within hegemony: rise of semi-anonymous resistance in Turkey's new media environment
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) İnceoğlu, İrem; Uzunoğlu, Sarphan; İnceoğlu, İrem
    Türkiye'de İnternet ve ifade özgürlüğü üzerine yapılan araştırmaların çoğu gözetim teknolojileri ve ülkedeki sansür politikalarına ilişkin çalışmalardır. Tüm bu çalışmalarda genel olarak yeni medyada ortaya çıkan politik iradelerin geleceğine ilişkin pesimist ifadeler vardır. Oysa burada söz konusu olan hegemonik bir süreçtir ve tüm bu baskı mekanizmaları tıpkı Raymond Williams'ın (1977, 110) belirttiği üzere hegemonyanın dinamik yapısı dahilinde direnişe de sürekli olarak, istemeksizin, alan sağlar. Bu direniş türlerinden biri de kullanıcıların kendi güvenliklerini sağlamak için kullandıkları profillerin anonimlik seviyeleri olarak görülebilir. Tez boyunca, anonim kullanım olarak kabul gören kullanım biçimleri tahlil edilerek, anonimliğin tam gereksinimlerini karşılayamayan aktivistlerin profilleri çıkarılarak, yarı-anonimlik durumu kavramsallaştırılmakta, yarı-anonimlik tecrübelerinden yola çıkarak, yarı-anonimlerin kimliklerini gizleme motivasyonları kategorik olarak incelenmekte, anonimlik, yarı-anonimlik ve görünürlük tanımları üstünden internet alanındaki kimliklerin görünülürlüğü gruplandırılmakta, dijital aktivistlerin anonimliğe ihtiyaç duymasına neden olan çeşitli motivasyonları ve yarı-anonim ve anonim kullanımın gelecekteki anonim ve anonim kullanımın gelecekteki politik avantajları araştırılmaktadır.
  • Master Thesis
    Conceptualization of social media lynching from the perspective of youth in Turkey
    (Kadir Has Üniversitesi, 2021) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem
    Though it is a recent social phenomenon, social media lynching is a prevalent social media practice. It is possible to encounter a lynching incident on social media almost on a daily basis. Almost every day, some people claim that they have been lynched on social media. Yet, it is not definite what these people really mean by being lynched on social media. In this sense, this thesis tries to shed light on social media lynching and aims to conceptualize it. While doing that, it reflects on how young adults between the ages of 18 and 30 in Turkey respond to the phenomenon as they are the age group that is exposed to social media lynching the most, as well as having the potential of being a lyncher. Considering the time they spend on social media, the thesis analyzes the results of indepth interviews with 183 young adults and a focus group conducted with four of them. Besides, it also studies the case of MasterChef Türkiye lynching since it was one of the most commented-on lynching cases among the participants due to the time period that the case took place. Accordingly, social media lynching is conceptualized as a collective form of violence with individual liability, that is unorganized, spontaneous, and nonpermanent; that occurs on social media because of any alleged offense; that takes place online or offline; takes its power from visibility and anonymity features of social media. Moreover, it is affected by the social polarization in society, and it can be used as a tool of power struggle and social control by the lynchers, which potentially causes the spread of the spiral of silence among users. Considering the limited number of studies both on lynchings and social media lynchings, this thesis intends to fill the gap in the existing literature. Keywords: lynch, social media, social media lynching, collective violence, social polarization, visibility, anonymity, MasterChef Türkiye