Behlil, Melis

Loading...
Profile Picture
Name Variants
MELIS BEHLIL
BEHLIL, MELIS
Behlil, Melis
Melis, Behlil
B., Melis
B.,Melis
BEHLIL, Melis
M. Behlil
Behlil, M.
Melis Behlil
Behlil,M.
Behlil,Melis
Behlil, MELIS
Melis BEHLIL
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
melisb@khas.edu.tr
Main Affiliation
Radio, Television and Cinema
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

34

Articles

5

Citation Count

16

Supervised Theses

20

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 34
  • Master Thesis
    Finansal Kriz Belgesellerinin Sinematik Dil ve Metaforlar Açısından Analizi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Özdökmeci, Ayça Aydın; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    2008 Küresel Finans Krizi beraberinde önemli bir tartışmayı da ortaya çıkarmıştır. Küresel düzeyde bu denli olumsuz sonuçlar doğuran finansal sektör temelli bir krizin, konunun uzmanları tarafından öngörülememiş olması kamuoyunu oldukça uzun bir süre meşgul etmiştir. Dikkat çekici bir şekilde kriz sonrası dönemde ise bireylerin, kriz ve finansal sektör hakkında detaylı bilgilere, değerlendirmelere ve uzman görüşlerine finansal kriz temalı belgeseller aracılığı ile ulaşabileceği bir ortam oluşmuştur. Bu noktadan yola çıkarak krizden bu yana geçen son on yıllık dönemde çekilen finansal kriz belgeselleri arasından on beş tanesi seçilmiş ve Nichols'ın (2017) mod teorisi temel alınarak bu on beş belgesel sinematik dil ve kullandıkları metaforlar açısından karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmiştir. Analiz sonucunda bu belgesellerin detaylı bir şekilde kriz ile ilgili kavram, durum ve süreçleri izleyiciye açıkladıkları görülmüş ve tüm bu belgesellerdeki baskın belgesel biçiminin açıklayıcı mod olduğu tespit edilmiştir. Finansal kriz belgeselleri açıklayıcı modun sahip olduğu özellikleri ve biçimsel stratejileri kullanarak barındırdıkları argümanı bilgilendirici bir mantıkla izleyiciye ulaştırmaya çalışmaktadırlar. Çalışmada baskın belgesel modunun belirlenmesinin ardından açıklayıcı modun bu belgeseller içinde hangi biçimsel stratejilerle işlerlik kazandığını ortaya koymak adına biçim analizi kullanılarak belgesel dili, görsel dil ve metafor kullanımı üzerinde detaylı bir inceleme gerçekleştirilmiştir. Bu inceleme sonucunda da finansal kriz belgesellerinde kullanılan ortak bir sinematik dil ve metafor kullanımının mevcut olduğu anlaşılmıştır. Ortaya çıkan bu örtüşme, araştırmaya konu olan belgesel sayısının çokluğu nedeniyle ve bu ortak biçimsel stratejilerin bir arada sunulması amacıyla sinemanın kendi araçları kullanılarak çoklu biçimli (multimodal) bir formatta ifade edilecektir. Çalışma, finansal kriz belgesellerinde örtüşen sinematik dil ve metafor kullanımını ortaya koyan görsel-işitsel video çalışma ile tamamlanacaktır. The 2008 Global Financial Crisis has brought about an important debate. The fact that a crisis deeply rooted in the financial sector and which produced such adverse outcomes was not foreseen by specialists on the subject, has extensively been discussed by the public for a long while. Noticeably, in the post crisis period an environment emerged in which individuals could access detailed information on the crisis, financial industry, evaluations and expert opinions through documentaries that focused on the subject. Consequently, fifteen financial crisis documentaries shot within the last decade were selected and these fifteen documentaries were analyzed based on Nichols' (2017) modes theory with regards to the cinematic language and metaphors they used. As a result of this analysis, it was concluded that these documentaries explained the concepts, circumstances and processes related to the crisis in a detailed manner and it was determined that the dominant documentary style in all of these documentaries was the expository mode. Financial crisis documentaries try to convey the intended argument to their audience with an informative sense by using features and formal strategies that the expository mode entails. After determining the dominant documentary mode in the study, a detailed analysis was conducted on documentary language, visual language and metaphor usage by using form analysis, in an effort to reveal how the expository mode functions and through which stylistic strategies. Based on this research, it was determined that usage of a common cinematic language and metaphors was present in these documentaries on the financial crisis. This resulting overlap will be expressed in a multi-modal format due to the large number of documentaries subject to the study and in an effort to present these common formal strategies by using the respective instruments of cinema. The study will be completed with an audiovisual video study showcasing the overlapping cinematic language and metaphor use in these financial crisis documentaries.
  • Master Thesis
    Taverna Kapısının Önünde Kısa Filmi Üzerinden Sinemada Edebiyat Uyarlaması Tanımları
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Ateş, Enes; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    Literature adaptation has been practiced throughout the history of cinema and it has become a tradition to resurrect literary works in a different medium. Adaptations are made for cultural and artistic aims, however the popularity of the literary sources sometimes engenders commercial purposes. In this thesis study, my short film named Taverna Kapısının Önünde (In Front of the Tavern Door), which is also a literary adaptation, will be evaluated under the title of literary work to cinema adaptations. The project I have done, will explain how I perceive literature adaptation as a film director. The film Taverna Kapısının Önünde (In Front of the Tavern Door) aims to bring a new dimension to the perception of short stories to big screen adaptation and it also aims to add an innovative work to the field.
  • Book Part
    Citation - Scopus: 1
    ZABRISKIE POINT (1970), MICHELANGELO ANTONIONI AND EUROPEAN DIRECTORS IN HOLLYWOOD
    (Bloomsbury Publishing Plc., 2018) Behlil,M.; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    [No abstract available]
  • Article
    Citation - WoS: 0
    Better Late Than Never? the Role of Policy in the Turkish Cinematic Revival
    (Intellect Ltd, 2010) Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    [Abstract Not Available]
  • Article
    Citation - WoS: 1
    The Dead Are Alive: The Exotic Non-Place of the Bondian Runaway Production
    (AMSTERDAM UNIV PRESS, 2021) Behlil, Melis; Behlil, Melis; Prado, Ignacio M. Sanchez; Verheul, Jaap; Radio, Television and Cinema
    This chapter dissects the opening sequences of Skyfall (2012) in Istanbul and Spectre (2015) in Mexico City in order to argue that Eon's predilection for runaway productions has begun began to influence the textual composition of the James Bond film series. Eon Productions often modifies the narratives and settings of its Bond features in order to exploit the increasingly global availability of funding schemes, tax incentives, and cheap labor, and to secure, on a global scale, profitable distribution deals, enhanced visibility, and greater revenues from merchandizing. In the process, the Bondian runaway production fashions a colonial imaginary of exotic non-places, which has since long been a staple of the brand of Bond.
  • Master Thesis
    Dokunmaya Davet Eden Harabeler: Liwaa Yazjı'nın Haunted (2014) ve Kamal Aljafari'nin The Roof (2006) Filmlerinde Evi Harabe İmgesinden Geri Kazanmak
    (2024) Haznedar, Dila Senem; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    Bu tez, ev kalıntılarının görsel temsilinin sınırlarını ve olanaklarını araştırıyor. Tartışmamı, ev harabelerinin, harabelerin temsili konusundaki sorunları nasıl karmaşıklaştırabileceğinden yola çıkarak yapıyorum. Son zamanlarda harabelere olan akademik ilginin oldukça yoğunlaşmasıyla beraber, yerinden edilmeye neden olan ev harabeleri hâlâ yeterince tartışılmıyor. Bu tezde, bu kalıntıların, sürgündeki ve yerinden edilmiş sanatçıların çok sayıda film ve videolarında, harabeleri temsil etmenin sınırlarına dair sorularla ortaya çıktığını savunuluyor. Bunu bir dizi filmin temsil tercihlerini analiz ederek savunuyorum. Öncelikle savaş sonrası Lübnan'a dair deneysel film ve videolarda ortaklaşan temsil krizinin haraberle ilişkisini inceliyorum. Bu sanat eserlerinde ortak olarak savaş sonrası kalıntıların varlığı, kolektif ve kişisel hafızayla ilişkileri nedeniyle temsilin sınırlarını karmaşıklaştırıyor. Ardından Kamal Aljafari'nin The Roof (2006) ve Liwaa Yazji'nin Haunted (2014) adlı iki filmi üzerinden alternatif temsil biçimlerini ve bu biçimlerin ortaya çıkardıkları olanaklara odaklanıyorum. Bu filmleri biçimsel olarak analiz ederek, bu terk edilmiş mekânların eve dair hafızayı geri kazanmaya çalışan alternatif temsillerin olanıklılğı olarak ele alıyorum. Bu filmlerde bedensel film dili ve duyusal hafızaya hitap eden bakış açısısı kullanımlarıyla terk edilmiş harabelerin ısrarla bir 'ev' iziyle temsil edildiğini savunuyorum.
  • Master Thesis
    İletişim Teknolojisinin Kürt Kanallarında Yapımcıların İşi Üzerindeki Etkisi : Rudaw, Naliya ve Kurdsat Tv Kanalları
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Ibrahima, Mahdi Shaeban Mohammed; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    Bu çalışmanın amacı iletişim teknolojisinin Kürt kanallarında yapımcıların işi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu bağlamda RUDAW, Nalıya ve Kurdsat Tv kanalları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun iletişim teknolojisini ve modern teknolojiyi iyi seviyede kullandıkları, kullanılan teknolojinin modern dünyada kullanılan teknoloji ile aynı seviyede olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda modern iletişim teknolojisinin kullanımı ile medya kurumlarının büyük bir tasarruf elde ettikleri ve iletişim teknolojisinin izleyicilerle olan iletişimde önemli rol oynadığı görülmüştür. Buna ek olarak modern iletişim teknolojisinin doğru ve faydalı bir şekilde kullanılması için medya çalışanlarının iyi bir eğitim görmelerinin gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda modern iletişim teknolojisinin, program yapımcısı, haber yapımcısı ve yayın yapımcısının işlerinin üzerinde ki etkisi araştırılmış.
  • Master Thesis
    Arthouse Seyir Deneyimi ve Değişen Pratikler: Kadıköy Sineması Üzerine Bir Vaka Çalışması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2023) Öndün, Sena; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    Günümüzde arthouse kavramı tanımı oldukça muğlak ve sınırları belirsiz bir alana işaret etmektedir. Genelde "niş" bir izleyici kitlesine hitap ettiği düşünülen alan Bordwell'e göre hafif bir "züppeliği" de beraberinde getirir. Belki biraz da bu yüzden arthouse sinema hep kendi alternatif alanlarını üretip hayatta kalmak için bir mücadele vererek kendi kurumlarını yaratmak zorunda kalmıştır. Kadıköy Sineması, salonun film seçkisinin tamamının arthouse ve bağımsız filmlerden oluşması açısından İstanbul sinema hayatı benzersiz bir mekân görevi üstlenmektedir. Bu tez, Bourdieu sosyolojisi çerçevesinde habitus-sermaye-alan ilişkileri ve "Yeni Sinema Tarihi" disiplinini kavramsal bir araç olarak kullanarak, Kadıköy Sineması bağlamında sinema deneyimini ve değişen pratikleri araştırmaktadır. Bir vaka çalışması olarak Kadıköy Sineması'na odaklanan araştırma, İstanbul'daki arthouse seyircisinin ve arthouse kültürünün dinamiklerini anlamayı amaçlamaktadır. Sinemanın sadece bir eğlence aracı değil, aynı zamanda toplumsal değerleri, beğenileri ve pratikleri yansıtan ve şekillendiren sosyal ve kültürel bir kurum olduğu unutulmamalıdır. Kuramsal çerçevede Bourdieu'nün habitus-sermaye-alan ilişkiselliğine odaklanarak seyirciyi ele almak, arthouse sahnesinde kültürel pratikler ve sosyal yapılar arasındaki etkileşimi anlamak için teorik bir çerçeve sunmaktadır. Bu araştırmanın bulguları, Kadıköy'deki sinema deneyimine ve değişen pratiklere dair değerli veriler sunmakta, arthouse sinemaların alternatif film kültürlerini üzerindeki rolünü vurgulamaktadır. Çalışma, İstanbul'daki arthouse sahnesinin daha geniş bir şekilde anlaşılmasına katkıda bulunmakta ve sinema, kültür ve toplumun kesişimi üzerine daha fazla araştırma için bir temel oluşturmaktadır.
  • Master Thesis
    Şevket Emin Korki Filmlerinde Yeni Gerçekçilik
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Mohammed Amen, Bhlin Abdul Azeez; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    Bu araştırmanın amacı, Saddam rejimi sonrası Şevket Emin Korki filmlerinde, İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki İtalyan Yeni Gerçekçiliğinin etkisini ortaya koymaktır. Yeni Gerçekçiliğin dünya sinemasını etkilemesinde söz konusu olan unsurlar ve bu unsurların Korki’nin filmlerindeki kullanım şekli ele alınacaktır. Bu durumu ortaya koymak için yönetmenin Toz Geçişi (Crossing The Dust), Başlama Vuruşu (Kick Off) ve Taşa Yazılmış Hatıralar (Memories On Stone) filmlerini tema, mizansen, görüntü yönetimi-kurgu ve belgesel niteliği taşıyan öğeler bakımından incelenmiştir. İtalyan Yeni Gerçekçiliğinde rastlanan özelliklerin Korki’nin filmlerindeki kullanımı, yapılan tetkikler ve Korki’nin kendi ifadeleri çerçevesinde ele alınmaktadır. Yapılan araştırmalar ve tetkikler sonrasında, elde edilen verileri akademik sentezleme yöntemi ile karşılaştırılıp değerlendirildiğinde ulaşılan sonuç, tezin hedefledikleri ile paralellik göstermektedir. Yeni Gerçekçiliğin etkisi, post modern dönemin etkileri dahilinde açık bir şekilde Korki’nin sinemasında görülmektedir. Araştırmada kullanılan üç filmin Yeni Gerçekçi tetkik ile değerlendirilmesi sonrasında ulaşılan en önemli bulgu, Şevket Emin Korki’nin kullandığı senaryo ve yönetmenliği her bakımından İtalyan Yeni Gerçekçiliğinin bir devamı niteliğini taşıdığıdır.
  • Master Thesis
    Perdenin Ardındaki Topluluk: !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin '!f'çileri'
    (2023) Topcuoğlu, Uğurhan; Behlil, Melis; Behlil, Melis; Radio, Television and Cinema
    Bu tez, Türkiye'nin ilk bağımsız film festivali olarak ortaya çıkan !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin ortaya attığı '!f'çiler' kavramını ve bu kavramın imlediği festival izleyicisini aşan bir topluluk oluşturma düşüncesini ele almaktadır. Konvansiyonel bir topluluk festivali olarak tanımlanamayacak olan festivalin topluluk hissi yaratımını önceleyen yaklaşımı, Chavis ve McMillan'ın 1986 yılında önerdiği topluluk hissi tanımı ve dört kriter çerçevesinde incelemektedir. Festivali uluslararası ve ulusal film festivali tarihçesi ve döngüsünde konumlandıran tez, festivalin bu topluluk hissini yaratma konusundaki motivasyonlarını araştıyor. Bu motivasyonları bütüncül bir şekilde değerlendirmek amacıyla festivalin programlamasından, etkinliklerine, tanıtım kitapçıkları ve filmlerinden, sosyal medya içeriklerine kadar festivalin ürettiği birçok içerik ve festivalin çekirdek ekibiyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden yararlanıyor. Böylelikle, ilk bakışta bir topluluk festivali gibi görünmeyen film festivallerin topluluk hissini teşvik etme konusundaki etkinliği sorgulanmaktadır.