Halkla İlişkiler Anlayışıyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi

dc.contributor.author Tunçel, Hakan
dc.date.accessioned 2020-09-29T09:52:13Z en_US
dc.date.available 2020-09-29T09:52:13Z en_US
dc.date.issued 2009 en_US
dc.department Fakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü en_US
dc.description.abstract Pazarlama iletişimi etkinliklerinde halkla ilişkiler disiplininin önemi yıllar boyu genellikle ikincil dere‐ cede görüldü. Pazarlama karmasındaki tanıtım ayağı, ağırlıklı olarak reklamdan oluşuyordu. Halkla ilişkiler, ürünlerle ilgili basında haberlerin yayınlanması ihtiyacı olduğunda hatırlanan sadece ekstra bir tanıtım aracıydı. Halkla ilişkilerin ağırlıkla kurumsal iletişimden sorumlu olduğu kabul edilirdi. 1990’lı yıllarda dünyadaki siyasi, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle birlikte pazarlamacılar sadece kitlesel reklamla pazarlama hedeflerine ulaşmalarının artık oldukça zor olduğunu kavradılar. Müşteri‐ lerle uzun vadeli ilişkiler kurulması ve sürdürülmesi için halkla ilişkilerin kendine özgü kolaylaştırıcı özellikleri daha çok kullanılmaya başlandı. Ürün markası iletişiminde, halkla ilişkilere duyulan ihtiya‐ cın artmasıyla Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (Marketing PR) alanı doğdu. Bu dönemde ortaya çıkan, tek bir mesaj ve ortak hedefler doğrultusunda, tüketicilerle bütün temas noktalarında buluşarak, bütün iletişim araçlarının uzun vadeli birbiriyle uyumlu yönetilmesi yaklaşımı olan bütünleşik pazar‐ lama iletişiminin şekillenmesinde halkla ilişkiler disiplininin önemli etkileri bulunmaktadır. Bu maka‐ lede, pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi ve bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının geli‐ şimi özetlenerek, bütünleşik pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler anlayışının etkileri tartışılmış ve ikincil verilere dayanılarak Alo deterjan markasının ‘Süper Anne’ isimli kampanyası yorumlanmıştır. Bu kampanyanın halkla ilişkiler anlayışındaki bütünleşik pazarlama iletişiminin karakteristik unsurla‐ rını taşıdığı sonucuna varılmıştır. en_US
dc.description.abstract The dicipline of public relations usually used to be at the secondary importance in marketing communication activities for ages. Promotion stage of marketing mix was predominantly advertising. PR, however, was only an extra promotion tool remembered when product publicity was needed. It was accepted that PR had been mostly responsible for corporate communications. With the political, economic and technological developments of the 1990s, marketers recognized that it was difficult to reach their marketing aims only by using mass advertising. To establish and maintain long‐term relations with customers, marketers began to use the characteristic facilitator features of PR more and more. With the increasing need for PR in the product brand communications, Marketing PR field arose. During this time, the dicipline of PR had a significant impact on the development of Integrated Marketing Communication (IMC) approach which means the management of all communication tools in a long‐term harmony by meeting consumers at all contact points in accordance with one message and shared aims. In this article, the conceptual frame of marketing communication and the development of IMC approach are summarized and the effects of PR understanding on IMC are discussed, and according to the secondary data, ‘Super Mother’ campaign of Alo detergant brand is analyzed. It was found that the campaign has some characteristic features of IMC with the understanding of PR en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 136 en_US
dc.identifier.issn 1302-633X en_US
dc.identifier.issn 1302-633X
dc.identifier.issue 35 en_US
dc.identifier.startpage 115 en_US
dc.identifier.trdizinid 97154 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3450
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuifd/issue/22857/244071
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/97154
dc.identifier.volume 2009 en_US
dc.institutionauthor Tunçel, Hakan en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi en_US
dc.relation.journal İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Bütünleşik pazarlama iletişimi en_US
dc.subject Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler en_US
dc.subject Halkla ilişkiler kampanyası en_US
dc.subject Integrated Marketing Communication (IMC) en_US
dc.subject Marketing Public Relations (MPR) en_US
dc.subject Public relations campaign en_US
dc.title Halkla İlişkiler Anlayışıyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
HALKLA İLİŞKİLER ANLAYIŞIYLA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ.pdf
Size:
513.94 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: