Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı

dc.contributor.author Yüksel, Müberra
dc.date.accessioned 2020-09-08T12:21:52Z en_US
dc.date.available 2020-09-08T12:21:52Z en_US
dc.date.issued 2007 en_US
dc.department Fakülteler, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü en_US
dc.description.abstract Yeni iletişim ortamında reklam oyunları internet pazarlaması ile çevrimiçi oyunları birleştiren, stratejik konumlandırmaya dayalı yeni bir iletişim türüdür. Bu yeni tür ve mecrada amaç, ürünlerin pazar payını arttırmaktan ziyade, oyunlar vasıtasıyla, işletme, ürün ya da hizmet markalarının müşterilerin zihninde iz bırakmasıdır. Bu çalışmada, ilk önce, etkili bir reklam oyununun ana özelliklerini erişilebilirlik, zorluk derecesi, firma, marka ya da ürün ile ilinti, rekabet düzeyi, akışı sürdürebilme kapasitesi, web günlüğü olarak belirledik. Son üç özelliği, fizik kuramlarından esinlenen oyuna ilişkin kuramlar ışığında değerlendirdikten sonra, örneklemimizdeki çevrimiçinde aktif olan reklam oyunlarını bu temel ölçütlere göre inceledik ve reklam oyunlarının iliştirilmişliğini sorguladık. Bulgularımız diğer pazarlama iletişim araçları gibi reklam oyununun da özelliklerinin reklamı yapılan markanın kişiliği, hedef kitlenin profili, Internet ortamının özellikleri ve iletişim kampanyasının stratejik amaçlarına cevap vermek zorunda olduğu ve reklam oyunlarının yeni medyada yeni bir pazarlama iletişimi türü olduğudur. en_US
dc.description.abstract In an era, where increasing the market share has been replaced by catching the mind share of the consumers, advergaming is an innovative concept that combines Internet marketing with online games and responds to the urgent need to catch and retain the attention of target audience. The multidimensionality of the concept stems from its usage for various purposes as a viral marketing medium, a form infotainment as well as a new advertising and marketing communication tool. As other marketing communication tools, an effective adgame characteristics are the personality of the advertised brand, the profile of the targeted audience, the characteristics of the medium and the strategic objectives of the communication campaign. Although most advergames are embedded, this inquiry reveals that there are exceptional cases and by and large advergaming is a new marketing communication genre of the new advertising media. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 326 en_US
dc.identifier.issn 1300-0845 en_US
dc.identifier.issn 1300-0845
dc.identifier.issue 28 en_US
dc.identifier.startpage 317 en_US
dc.identifier.trdizinid 68954 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3361
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/68954
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.institutionauthor Yüksel, Müberra en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Marmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst. en_US
dc.relation.journal Öneri en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Etkili Reklam Oyunları en_US
dc.subject Marka Farkındalığı en_US
dc.subject Pazarlama İletişimi Türü en_US
dc.subject Advergaming Effectiveness en_US
dc.subject Brand Awareness en_US
dc.subject Advergaming en_US
dc.subject Marketing Communication Genre en_US
dc.title Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI.pdf
Size:
314.27 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: