Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış

dc.contributor.author Tunçel, Hakan
dc.date.accessioned 2020-09-23T11:30:08Z en_US
dc.date.available 2020-09-23T11:30:08Z en_US
dc.date.issued 2011 en_US
dc.department Fakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü en_US
dc.description.abstract In our contemporary world, especially for big companies, the notion of corporate responsibility conscience has been pretty important to gain and sustain reputation in the eyes of their stakeholders. Many companies have been trying to express how they care about corporate citizenship practices which are allegedly the natural parts of their business plans or their corporate philosophies in different ways. Even though the term of corporate citizenship has emerged in management literature dealing with the social role of companies, it has been recently a prominent part of public relations practices and literature. In this article, firstly corporate citizenship notion is reviewed, then the relation between public relations and corporate citizenship is discussed theoretically with the help of some examples from business life, and it is tried to be shown how these two concepts overlapped each other. en_US
dc.description.abstract Çağımızda özellikle büyük ölçekli firmaların paydaşları nezdinde itibar kazanmalarında ve bu itibarı sürdürebilmelerinde, kurumsal sorumluluk bilinci oldukça önemli hale gelmiştir. Birçok firma, iş planlarının ve kuruluş felsefelerinin doğal parçaları olduğunu iddia ettikleri kurumsal vatandaşlık uygulamalarına ne kadar çok önem verdiklerini çeşitli yollardan göstermeye çalışmaktadırlar. Kurumsal vatandaşlık, şirketlerin toplumsal rollerini ifade eden bir terim olarak önce yönetim literatüründe ortaya çıkmışsa da, son yıllarda halkla ilişkiler literatürünün ve uygulamalarının muteber bir parçası olmuştur. Bu makalede, öncelikle kurumsal vatandaşlık kavramı irdelenmiş, ardından halkla ilişkiler ile kurumsal vatandaşlık arasındaki bağlantı iş hayatından örnekler eşliğinde teorik olarak tartışılmıştır ve her iki kavramın birbiriyle nasıl örtüştükleri ortaya konmaya çalışılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 95 en_US
dc.identifier.issn 1305-2411 en_US
dc.identifier.issn 2548-124X en_US
dc.identifier.issn 1305-2411
dc.identifier.issn 2548-124X
dc.identifier.issue 14 en_US
dc.identifier.startpage 79 en_US
dc.identifier.trdizinid 182056 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3441
dc.identifier.uri http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/tr/pub/issue/7365/96440
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/182056
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Tunçel, Hakan en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi en_US
dc.relation.journal İleti-ş-im en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Corporate citizenship en_US
dc.subject Public relations en_US
dc.subject Corporate responsibility en_US
dc.subject Kurumsal vatandaşlık en_US
dc.subject Halkla ilişkiler en_US
dc.subject Kurumsal sorumluluk en_US
dc.title Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışından Bir Bakış.pdf
Size:
567.57 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: