Ürün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin Kısmi Yarar Konjoint Analizi İle Belirlenmesi: Organik Sabun Ürünü Üzerine Bir Çalışma

dc.contributor.author Kiygi Calli, Meltem
dc.contributor.author Kıygı Çallı, Meltem
dc.contributor.other Business Administration
dc.date.accessioned 2020-08-18T14:09:49Z en_US
dc.date.available 2020-08-18T14:09:49Z en_US
dc.date.issued 2019 en_US
dc.department Fakülteler, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı farklı ambalaj tasarımlarının tüketici satın alma niyetine olan etkilerini ortaya koymak ve bu etkinin hangi ambalaj tasarımı için en fazla olduğunu belirlemektir. Bu amaçla ambalaj tasarımında bulunan farklı faktörler belirlenmiş ve her faktörün tüketicinin satın alma niyetine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada ambalaj tasarımının faktörleri ambalajın şekli, rengi ve üzerindeki yazılar için kullanılan yazı stilidir. Tüketicinin satın alma niyetini en çok etkileyen ambalaj tasarım faktörünü belirlemek için bu araştırmada çevrimiçi anket yöntemi uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Farklı ambalaj tasarımları görsel olarak tasarlanmış ve anket katılımcılarından farklı kombinasyonlardaki tasarımları satın alma niyetlerine göre derecelendirmeleri istenmiştir. Veriler kısmi yarar konjoint analiz yöntemi uygulanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak organik sabun ürünü için tüketici satın alma niyetine etki eden ve en yüksek önem değerine sahip ambalaj tasarımı belirlenmiştir. Analizle elde edilen fayda faktörünün katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş, pazar bölümlendirme yöntemlerinden biri olan fayda temelli bölümlendirme ile elde edilen pazar bölümleri de bu çalışmada araştırılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 276 en_US
dc.identifier.issn 2619-9491 en_US
dc.identifier.issn 2619-9491 en_US
dc.identifier.issn 2619-9491
dc.identifier.issn 2619-9491
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 259 en_US
dc.identifier.trdizinid 318885 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3213
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/318885
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor Kiygi Calli, Meltem en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Adem Anbar en_US
dc.relation.journal Business and Economics Research Journal en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ambalaj Tasarımı en_US
dc.subject Satın Alma Niyeti en_US
dc.subject Konjoint Analizi en_US
dc.subject Kısmi Yarar en_US
dc.subject Fayda Temelli Bölümlendirme en_US
dc.title Ürün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin Kısmi Yarar Konjoint Analizi İle Belirlenmesi: Organik Sabun Ürünü Üzerine Bir Çalışma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1de649f1-e2d0-4f97-831e-2f0db9ec4de3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1de649f1-e2d0-4f97-831e-2f0db9ec4de3
relation.isOrgUnitOfPublication c10ffc80-6da5-4b86-b481-aae660325ae5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c10ffc80-6da5-4b86-b481-aae660325ae5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Ürün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin.pdf
Size:
1.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: