İç mimarlık eğitiminde yaratıcı drama

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Authors

Doğan, Gökçe Mine

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Oyun; insanın varoluşundan bu yana doğasında bulunan bir özelliktir. Yaratıcı Drama, insanı var eden yaratıcılık, hayal gücü, cesaret gibi öğeleriyle temeli doğaçlamaya dayanan bir ifade yöntemi sayılabilir. Bu çalışma, Yaratıcı Drama’nın sunduğu fırsatlar ve sağladığı kazanımlar göz önüne alınarak drama etkinliği alternatif bir yöntem olarak iç mimari tasarım eğitiminde kullanımını irdelemeyi amaçlar. Makale Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Proje I stüdyosu kapsamında gerçekleştirilen yaratıcı drama atölye çalışması deneyimlerini aktarmayı hedefler. 1. Stüdyonun ana amacı, öğrencilerin ilk stüdyo deneyimlerinde mekânsal düşünme ve algılama yeteneklerini geliştirmektir. Bu eğitim modelinde hedeflenen iç mimarlık öğrencilerinin eskiz, teknik çizim, maket vb. temsil yöntemlerinin ötesinde oyun ile tasarım prensiplerinin farkına varmalarını sağlamaktır.
Creative drama, with its components such as creativity, imagination, and braveness providing the human existence can be assumed as an expressive manner based on improvisation. This paper will aim to explain creative event as a method of teaching/learning in interior design education by taking into account of its opportunities and accomplishments. This paper intends to share the related experience of a creative drama workshop in Interior Design Studio given in Kadir Has University, Interior and Environmental Design. It is a model of design process that students can learn various design principles via playing games besides sketches, technical drawings and models.

Description

Keywords

Yaratıcı drama, İç mimarlık, Eğitim, Creative drama, Interior design, Education

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Volume

0

Issue

11

Start Page

89

End Page

100