İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama
Loading...
Date
2013
Authors
Üst, Selin
Doğan, Gökçe Mine
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Oyun; insanın varoluşundan bu yana doğasında bulunan bir özelliktir. Yaratıcı Drama,
insanı var eden yaratıcılık, hayal gücü, cesaret gibi öğeleriyle temeli doğaçlamaya
dayanan bir ifade yöntemi sayılabilir. Bu çalışma, Yaratıcı Drama’nın sunduğu fırsatlar ve
sağladığı kazanımlar göz önüne alınarak drama etkinliği alternatif bir yöntem olarak iç
mimari tasarım eğitiminde kullanımını irdelemeyi amaçlar. Makale Kadir Has Üniversitesi
Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Proje I stüdyosu kapsamında gerçekleştirilen
yaratıcı drama atölye çalışması deneyimlerini aktarmayı hedefler. 1. Stüdyonun ana
amacı, öğrencilerin ilk stüdyo deneyimlerinde mekânsal düşünme ve algılama
yeteneklerini geliştirmektir. Bu eğitim modelinde hedeflenen iç mimarlık öğrencilerinin
eskiz, teknik çizim, maket vb. temsil yöntemlerinin ötesinde oyun ile tasarım
prensiplerinin farkına varmalarını sağlamaktır.
Creative drama, with its components such as creativity, imagination, and braveness providing the human existence can be assumed as an expressive manner based on improvisation. This paper will aim to explain creative event as a method of teaching/learning in interior design education by taking into account of its opportunities and accomplishments. This paper intends to share the related experience of a creative drama workshop in Interior Design Studio given in Kadir Has University, Interior and Environmental Design. It is a model of design process that students can learn various design principles via playing games besides sketches, technical drawings and models.
Creative drama, with its components such as creativity, imagination, and braveness providing the human existence can be assumed as an expressive manner based on improvisation. This paper will aim to explain creative event as a method of teaching/learning in interior design education by taking into account of its opportunities and accomplishments. This paper intends to share the related experience of a creative drama workshop in Interior Design Studio given in Kadir Has University, Interior and Environmental Design. It is a model of design process that students can learn various design principles via playing games besides sketches, technical drawings and models.
Description
Keywords
Yaratıcı drama, İç mimarlık, Eğitim, Creative drama, Interior design, Education
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
0
Issue
11
Start Page
89
End Page
100