Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri

dc.contributor.author Orlandi Coşkun, Ayşe
dc.contributor.author Coşkun, Ayşe Elif
dc.contributor.other Industrial Design
dc.date.accessioned 2020-09-02T10:35:44Z en_US
dc.date.available 2020-09-02T10:35:44Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.department Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü en_US
dc.description.abstract ‹novasyon 21. yy. için en önemli rekabet stratejilerinden biridir. ‹novasyon kavram› klasik çerçevede teknolojiye özdefl tan›mlan›rken, ‘tasar›ma dayal› inovasyon’ ifadesi do¤rudan teknolojiye ba¤l› olmayan yenilik kavram›n› yeni ürün gelifltirme süreçleriyle kesifltirerek tasar›m ve inovasyon aras›ndaki net ba¤lant›y› vurgular. Tasar›m› bir kültür olarak benimseyen ve sunan ‹talya, II. Dünya Savafl› sonras› parlayan ‘Made in Italy’ etiketiyle ‹talyan endüstri ürünlerindeki tasar›ma ve inovasyona dayal› katma-de¤eri tescil etmektedir. Tasar›m›n hem ulusal bir katma-de¤er dinami¤i, hem de rekabet avantaj› faktörü olarak de¤erlendirilmesi, ‹talya’n›n kendine has, özgün, yarat›c› ve yenilikçi tasar›m modelinin referans model olarak kabul görmesini sa¤lam›flt›r. ‘Made in Italy’ vurgusunun en önemli kayna¤› özelleflmifl üretim sistemi olan endüstri kümeleridir. ‹talyan endüstri kümelerinin tasar›m ve inovasyonu tetikleyici yap›s› bu makalenin ana temas›n› oluflturur. Makale, genel çerçevede küme kavram›n› inceleyerek tasar›ma dayal› inovasyona kaynakl›k eden ve bu kapsamda örnek üretim modeli olarak karfl›m›za ç›kan ‹talyan endüstri kümelerinin yap›sal analizine odaklan›r. Literatür derlemesi olarak kurgulanan çal›flman›n bir di¤er amac› da kümelenme modelinin ‹talya’yla ayn› co¤rafi havzada yer alan Türkiye için model oluflturma potansiyelinin konumland›r›lmas›na kaynakl›k etmektir. en_US
dc.description.abstract Innovation for 21st century is among the major competitiveness strategies. Whilst the classical description of the term is directly technology related, the term design-driven innovation unveils the novelty concept that is not directly related to technology but refers to new strategies capable of sustaining competitive advantage through innovations that compete through products and services that have a radical new meaning. ‘Made in Italy’ as a tag for representing the qualitative features of Italian products, is referred as a creative success model since after the Second World War. Therefore the tag ‘Made in Italy’ represents uniqueness, authenticity, creativity and innovation in design. The Italian design system is immensely characterized by the production system concentrated in specialized industrial districts. The supportive potential to trigger design and design driven innovation of the Italian industrial districts is the focal theme of this article. The article is structured as a literature review and conveys the concept of industrial clusters and districts and analyzes the Italian design system and its reciprocal relations with the production system. The research at a larger scope en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 57 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636
dc.identifier.issn 1302-2636
dc.identifier.issue 16 en_US
dc.identifier.startpage 43 en_US
dc.identifier.trdizinid 254103 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3315
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/254103
dc.identifier.volume 9 en_US
dc.institutionauthor Orlandi Coşkun, Ayşe en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher MSGSÜ Mimarlık Fakültesi en_US
dc.relation.journal Tasarım+Kuram en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1a57fe7c-e34b-45b9-9e78-168d71041600
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1a57fe7c-e34b-45b9-9e78-168d71041600
relation.isOrgUnitOfPublication 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Yenilikçi Bir Üretim Modeli.pdf
Size:
4.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: