2000 yılından sonra gişede iyi bilet satışı gerçekleştirmiş komedi sinema filmlerinin pazarlama faaliyetleri
Loading...
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Sinema, 1895’te Lumiere Kardeşlerin girişimlerinin başlamasının ardından, hızlı bir
şekilde sektör haline dönüşmüştür. Günümüze değin, toplumsal, siyasal ve teknolojik
birçok gelişmenin etkileriyle büyüyen ve güçlü bir sektör halini alan sinema; aynı
zamanda bir sanat olmanın tartışmaları içerisinde kalmıştır.
21. yüzyılın girmesiyle, televizyon ekranlarındaki komedi programlarından aşina
olduğumuz birçok komedyen; değişik tiplemeleriyle, vizyonda yerlerini almaya başladı.
Hepsi, milyonlarca kişi tarafından izlendi ve Türk sinemasını diriltti.
Her yıl, yüzlerce komedi filmi vizyona girmektedir. Birçok komedi filmi, Türk
sinemasında gişe rekorları kırmayı başarabildi. Bu başarı; pazarlama faaliyetleri başlığı
altında (bu konuyla alakalı yazılmış tezler, kitaplar, araştırmalar, raporlar, röportajlar ile
yüz yüze ya da e-posta ortamından yapılandırılmış derinlemesine mülakat tekniğiyle
komedi film yapımcılarıyla) irdenlemeye çalışılacaktır.
The cinema quickly became a sector after Lumiere brothers started their initiatives in 1895. The cinema, which has become a powerful sector growing by the effects of many social, political and technological developments, at the same time; was in the debate of being an art. With the advent of the 21st century, we are familiar with comedy programs on television screens, many comedians, with different types, began to take place in the vision. All of them, watched by millions of people and raised Turkish Cinema. Every year, hundreds of comedy films come into view. Many comedy films have been able to break box-office records in Turkish cinema. This success; under the heading of marketing activities (with relevant theses, books, researches, reports, interviews, comedy film producers with face-to-face ore-mail structured in-depth interview techniques) will be tried to be examined.
The cinema quickly became a sector after Lumiere brothers started their initiatives in 1895. The cinema, which has become a powerful sector growing by the effects of many social, political and technological developments, at the same time; was in the debate of being an art. With the advent of the 21st century, we are familiar with comedy programs on television screens, many comedians, with different types, began to take place in the vision. All of them, watched by millions of people and raised Turkish Cinema. Every year, hundreds of comedy films come into view. Many comedy films have been able to break box-office records in Turkish cinema. This success; under the heading of marketing activities (with relevant theses, books, researches, reports, interviews, comedy film producers with face-to-face ore-mail structured in-depth interview techniques) will be tried to be examined.
Description
Keywords
Sinema Sektörü, Sinemada Pazarlama, Komedi Filmleri, Sektörde Komedi Filmleri, Komedi Filmlerinin Pazarlaması, Cinema Sector, Marketing in Cinema, Comedy Films, Comedy Films in the Sector, Marketing of Comedy Films