2000 yılından sonra gişede iyi bilet satışı gerçekleştirmiş komedi sinema filmlerinin pazarlama faaliyetleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Sinema, 1895’te Lumiere Kardeşlerin girişimlerinin başlamasının ardından, hızlı bir şekilde sektör haline dönüşmüştür. Günümüze değin, toplumsal, siyasal ve teknolojik birçok gelişmenin etkileriyle büyüyen ve güçlü bir sektör halini alan sinema; aynı zamanda bir sanat olmanın tartışmaları içerisinde kalmıştır. 21. yüzyılın girmesiyle, televizyon ekranlarındaki komedi programlarından aşina olduğumuz birçok komedyen; değişik tiplemeleriyle, vizyonda yerlerini almaya başladı. Hepsi, milyonlarca kişi tarafından izlendi ve Türk sinemasını diriltti. Her yıl, yüzlerce komedi filmi vizyona girmektedir. Birçok komedi filmi, Türk sinemasında gişe rekorları kırmayı başarabildi. Bu başarı; pazarlama faaliyetleri başlığı altında (bu konuyla alakalı yazılmış tezler, kitaplar, araştırmalar, raporlar, röportajlar ile yüz yüze ya da e-posta ortamından yapılandırılmış derinlemesine mülakat tekniğiyle komedi film yapımcılarıyla) irdenlemeye çalışılacaktır.
The cinema quickly became a sector after Lumiere brothers started their initiatives in 1895. The cinema, which has become a powerful sector growing by the effects of many social, political and technological developments, at the same time; was in the debate of being an art. With the advent of the 21st century, we are familiar with comedy programs on television screens, many comedians, with different types, began to take place in the vision. All of them, watched by millions of people and raised Turkish Cinema. Every year, hundreds of comedy films come into view. Many comedy films have been able to break box-office records in Turkish cinema. This success; under the heading of marketing activities (with relevant theses, books, researches, reports, interviews, comedy film producers with face-to-face ore-mail structured in-depth interview techniques) will be tried to be examined.

Description

Keywords

Sinema Sektörü, Sinemada Pazarlama, Komedi Filmleri, Sektörde Komedi Filmleri, Komedi Filmlerinin Pazarlaması, Cinema Sector, Marketing in Cinema, Comedy Films, Comedy Films in the Sector, Marketing of Comedy Films

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections