"We will fix it in post", but how will we fix post? Digital post labor processes in Turkey's film industry
Loading...
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Digital cinema has been one of the most groundbreaking technological innovations since the invention of cinema and has been a remarkable area of study with the multifaceted alterations it has led to in film theories and filmmaking practices. While many studies on digital cinema cover the benefits brought in, it is also significant to investigate the implications of a tremendous technological change on the labor processes as an important feature in filmmaking. This thesis inquires the changing working conditions of post production workers in Turkey's film industry, looking deeply into the influences of transition from digital intermediate post process to entirely digital cinema system. In order to comprehend the effects of the mentioned transition, the thesis relies on a theoretical framework of production studies and political economy approaches; while the research has been supported by means of empirical inquiry consisting of the expressions of post production professionals about their experiences and opinions. The aim of the thesis is to fill a gap in the literature about Turkey's film industry, by drawing attention to the labor processes in post production revealing its connection with the misuse of the opportunities digital cinema system enables within a capitalist industrial pattern.
İcadından bu yana, sinemanın geçirdiği değişimler içinde dijital sinemaya geçişin en önemli teknolojik gelişmelerden birisi olduğu söylenebilir. Dijital sinema hem film yapım pratiklerini hem de sinema teorilerini geri dönüşü olmaksızın çok yönlü değiştirmiş olması nedeniyle, önemli bir akademik araştırma alanı haline gelmiştir. Bu alanda yapılan çalışmaların dijital sinemanın sağladığı avantajları geniş biçimde ele almasının gerekliliği kadar, bu denli kapsamlı bir teknolojik değişimin film yapım pratiğinin önemli bir parçası olan emek süreçlerini nasıl etkilediğini araştırmak da gerekli ve mühimdir. Bu tez, digital intermediate iş akışından dijital sinema iş akışına geçişin etkilerini derinlemesine ele alarak, Türkiye sinema endüstrisinde post prodüksiyon çalışanlarının değişen çalışma koşullarını araştırmaktadır. Bu çalışma, dijital sinemaya geçişin çalışma süreçleri üzerindeki etkilerini kavrayabilmek için, teorik çerçeve içinde yapım çalışmaları ve ekonomi-politikten faydalanmakta ve araştırma dahilinde post prodüksiyon çalışanlarıyla yapılan derinlemesine görüşmelerden ortaya çıkan görüşlere ve ifadelere yer vermektedir. Tezin amacı, post prodüksiyon emek süreçlerinin, dijital sinemanın sağladığı teknik olanakların suistimal edilme biçimleriyle ilişkisine, kapitalist üretim biçimi dahilinde dikkat çekerek, Türkiye Sinema Endüstrisi çalışma alanında bir literatür boşluğunu doldurmaktır.
İcadından bu yana, sinemanın geçirdiği değişimler içinde dijital sinemaya geçişin en önemli teknolojik gelişmelerden birisi olduğu söylenebilir. Dijital sinema hem film yapım pratiklerini hem de sinema teorilerini geri dönüşü olmaksızın çok yönlü değiştirmiş olması nedeniyle, önemli bir akademik araştırma alanı haline gelmiştir. Bu alanda yapılan çalışmaların dijital sinemanın sağladığı avantajları geniş biçimde ele almasının gerekliliği kadar, bu denli kapsamlı bir teknolojik değişimin film yapım pratiğinin önemli bir parçası olan emek süreçlerini nasıl etkilediğini araştırmak da gerekli ve mühimdir. Bu tez, digital intermediate iş akışından dijital sinema iş akışına geçişin etkilerini derinlemesine ele alarak, Türkiye sinema endüstrisinde post prodüksiyon çalışanlarının değişen çalışma koşullarını araştırmaktadır. Bu çalışma, dijital sinemaya geçişin çalışma süreçleri üzerindeki etkilerini kavrayabilmek için, teorik çerçeve içinde yapım çalışmaları ve ekonomi-politikten faydalanmakta ve araştırma dahilinde post prodüksiyon çalışanlarıyla yapılan derinlemesine görüşmelerden ortaya çıkan görüşlere ve ifadelere yer vermektedir. Tezin amacı, post prodüksiyon emek süreçlerinin, dijital sinemanın sağladığı teknik olanakların suistimal edilme biçimleriyle ilişkisine, kapitalist üretim biçimi dahilinde dikkat çekerek, Türkiye Sinema Endüstrisi çalışma alanında bir literatür boşluğunu doldurmaktır.
Description
Keywords
Digital cinema, Digital intermediate, Schedule, Labor process, Post production, Workflow, Precarious employment, Working conditions, Dijital sinema, Digital intermediate, Program, Emek süreci, Post prodüksiyon, İş akışı, Güvencesiz istihdam, Çalışma koşulları