Technology-enabled innovation in airline distribution channels
Loading...
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
In the past, airline distribution process, which was between airline companies and customers, was under the control of intermediaries such as GDSs. After the advancement of internet technology in airline distribution, online players emerged, and airline companies established their websites to bypass the intermediaries. Since new technologies have still been emerging to meet the key factors such as customer expectations, technological innovations and technical insufficiency of the intermediaries in distribution industry, the structure of airline distribution will continue to evolve in the next decade. In this study, we aimed to understand how the industry evolved according to the emerged players and developed technologies by utilizing secondary data such as relevant literature and industry reports. As a result, we constituted an integrated framework for analyzing the industry in timeline including three phases (past, present, future) and from four aspects (market forces, technology trends, ecosystem players, ecosystem canvas).
Geçmişte havayolu şirketleri ile müşterileri arasındaki havayolu dağıtım süreci Küresel Dağıtım Sistemleri gibi aracıların kontrolü altındaydı. Havayolu dağıtımında internet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte çevrimiçi oyuncular ortaya çıktı ve havayolu şirketleri aracıları atlayarak kendi internet sitelerini kurdular. Müşteri beklentisi, teknolojik gelişmeler ve dağıtım endüstrisindeki aracıların teknik yetersizlikleri gibi temel etmenleri karşılamak adına yeni teknolojiler ortaya çıkmakta olduğundan, havayolu dağıtımının yapısı önümüzdeki on yıl içerisinde gelişmeye devam edecektir. Bu çalışmada, ortaya çıkan yeni oyuncularla gelişen teknolojilerle birlikte endüstrinin nasıl geliştiğini ilgili kaynaklar ve endüstri raporları gibi ikincil veriler kullanarak anlamayı amaçladık. Sonuç olarak, endüstriyi üç fazlı zaman çizelgesinde (geçmiş, şimdiki, gelecek) ve dört açıdan (piyasa güçleri, teknoloji eğilimleri, ekosistem oyuncuları, ekosistem kanvası) analiz etmek için entegre bir çerçeve oluşturduk.
Geçmişte havayolu şirketleri ile müşterileri arasındaki havayolu dağıtım süreci Küresel Dağıtım Sistemleri gibi aracıların kontrolü altındaydı. Havayolu dağıtımında internet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte çevrimiçi oyuncular ortaya çıktı ve havayolu şirketleri aracıları atlayarak kendi internet sitelerini kurdular. Müşteri beklentisi, teknolojik gelişmeler ve dağıtım endüstrisindeki aracıların teknik yetersizlikleri gibi temel etmenleri karşılamak adına yeni teknolojiler ortaya çıkmakta olduğundan, havayolu dağıtımının yapısı önümüzdeki on yıl içerisinde gelişmeye devam edecektir. Bu çalışmada, ortaya çıkan yeni oyuncularla gelişen teknolojilerle birlikte endüstrinin nasıl geliştiğini ilgili kaynaklar ve endüstri raporları gibi ikincil veriler kullanarak anlamayı amaçladık. Sonuç olarak, endüstriyi üç fazlı zaman çizelgesinde (geçmiş, şimdiki, gelecek) ve dört açıdan (piyasa güçleri, teknoloji eğilimleri, ekosistem oyuncuları, ekosistem kanvası) analiz etmek için entegre bir çerçeve oluşturduk.
Description
Keywords
Airline distribution industry, Market pull, Industry forces, Airline ecosystem, Ecosystem canvas, Havayolu dağıtım endüstrisi, Piyasa çekimi, Endüstri güçleri, Havayolu ekosistemi, Ekosistem kanvası