Technology-Enabled Innovation in Airline Distribution Channels

dc.contributor.advisor Aydın, Mehmet Nafiz en_US
dc.contributor.author Doğan, Nagihan
dc.contributor.author Aydın, Mehmet Nafiz
dc.contributor.other Management Information Systems
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:36:40Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:36:40Z en_US
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Science and Engineering: Management information Systems en_US
dc.description.abstract In the past, airline distribution process, which was between airline companies and customers, was under the control of intermediaries such as GDSs. After the advancement of internet technology in airline distribution, online players emerged, and airline companies established their websites to bypass the intermediaries. Since new technologies have still been emerging to meet the key factors such as customer expectations, technological innovations and technical insufficiency of the intermediaries in distribution industry, the structure of airline distribution will continue to evolve in the next decade. In this study, we aimed to understand how the industry evolved according to the emerged players and developed technologies by utilizing secondary data such as relevant literature and industry reports. As a result, we constituted an integrated framework for analyzing the industry in timeline including three phases (past, present, future) and from four aspects (market forces, technology trends, ecosystem players, ecosystem canvas). en_US
dc.description.abstract Geçmişte havayolu şirketleri ile müşterileri arasındaki havayolu dağıtım süreci Küresel Dağıtım Sistemleri gibi aracıların kontrolü altındaydı. Havayolu dağıtımında internet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte çevrimiçi oyuncular ortaya çıktı ve havayolu şirketleri aracıları atlayarak kendi internet sitelerini kurdular. Müşteri beklentisi, teknolojik gelişmeler ve dağıtım endüstrisindeki aracıların teknik yetersizlikleri gibi temel etmenleri karşılamak adına yeni teknolojiler ortaya çıkmakta olduğundan, havayolu dağıtımının yapısı önümüzdeki on yıl içerisinde gelişmeye devam edecektir. Bu çalışmada, ortaya çıkan yeni oyuncularla gelişen teknolojilerle birlikte endüstrinin nasıl geliştiğini ilgili kaynaklar ve endüstri raporları gibi ikincil veriler kullanarak anlamayı amaçladık. Sonuç olarak, endüstriyi üç fazlı zaman çizelgesinde (geçmiş, şimdiki, gelecek) ve dört açıdan (piyasa güçleri, teknoloji eğilimleri, ekosistem oyuncuları, ekosistem kanvası) analiz etmek için entegre bir çerçeve oluşturduk. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2068
dc.identifier.yoktezid 520871 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Airline distribution industry en_US
dc.subject Market pull en_US
dc.subject Industry forces en_US
dc.subject Airline ecosystem en_US
dc.subject Ecosystem canvas en_US
dc.subject Havayolu dağıtım endüstrisi en_US
dc.subject Piyasa çekimi en_US
dc.subject Endüstri güçleri en_US
dc.subject Havayolu ekosistemi en_US
dc.subject Ekosistem kanvası en_US
dc.title Technology-Enabled Innovation in Airline Distribution Channels en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a66a9279-fa0c-4915-816f-40c93cee4747
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a66a9279-fa0c-4915-816f-40c93cee4747
relation.isOrgUnitOfPublication ff62e329-217b-4857-88f0-1dae00646b8c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery ff62e329-217b-4857-88f0-1dae00646b8c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0103519NagihanDogan.pdf
Size:
2.9 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections