TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/4467
Browse
Browsing TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Author "Advertising"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Article Araştırma Yöntemleri Bilgisinin Önemi: Turizm Alanına Yönelik Bir Gömülü Teori Çalışması(2021) Kozak, Metin; Kozak, Metin; Sop, Serhat Adem; AdvertisingTurizm akademisinde araştırma yöntemleri bilgisine atfedilen önemin belirlenmesi ve yöntem bilgisinin ortaya çıkaracağı etkilerin tartışılması amacıyla yürütülen bu çalışmada nitel araştırma paradigması uygulanmıştır. Hazırlanan 16 soruluk çevrimiçi soru formu kolayda örnekleme tekniği ile belirlenmiş olan bireyler ile e-posta ve sosyal medya üzerinden özel mesaj gönderilerek paylaşılmış, 39 katılımcıdan ulaşılan veriler gömülü teori yaklaşımıyla analiz edilmiştir. Bu bağlamda; turizm araştırmalarındaki yaygın yöntemsel paradigmada değişimine ihtiyaç duyulduğu, nicel veya nitel yöntemlere odaklanmak yerine problem-yöntem uyumuna dikkat edilmesi gerektiği, nitelikli bir araştırmacı olabilmek için yöntem bilgisinin son derece önemli bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma yöntemleri bilgisinin doğrudan ve dolaylı etkileri ise “geleneksel yaklaşım” ve “evrensel yaklaşım” olarak adlandırılan iki yaklaşım çerçevesinde yorumlanmıştır. Bu yönüyle mevcut çalışma, turizm araştırmacılarına evrensel yaklaşımı bir vizyon olarak sunmakta ve “araştırma yöntemleri bilgisi neden gereklidir?” sorusunu kapsamlı biçimde yanıtlayarak alan yazındaki önemli bir boşluğu doldurmaktadır.Article Drivers of Employee Dis/Satisfaction: a Comparison of Tourism and Sports Industries(2023) Sevilmiş, Ali; Kozak, Metin; Kozak, Metin; Özdemir, İlknur; AdvertisingThis study aims to identify the common and distinct factors affecting the dis/satisfaction of employees in two different industries, namely tourism and sports, and develop a model. The study was carried out using the qualitative method. A total of 118 employees in five-star hotels and sports centers participated in the study. Common factors affecting employee satisfaction were thematized as relationship with co-workers, nature of the job, relationship with superiors, salary, working hours, career opportunities, and job security. The factors affecting the dissatisfaction were thematized as inefficient salary, lack of relationship with superiors, job insecurity, and lack of relationship with co-workers. In the context of satisfaction in tourism, the theme of “Facilities and benefits” differs from sports. In the context of dissatisfaction with sports, the theme of “lack of career opportunities” differs from tourism. Based on the study findings, practical implications are presented for the two industries in an aim to increase the performance and productivity of their businesses. The study conveys its originality by identifying the employee dis/satisfaction factors in the tourism and sports industries.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 1Drıvers of Employee Dis/Satisfaction: a Comparison of Tourism and Sports Industries(Akdeniz Univ, Tourism Fac, 2023) Sevilmis, Ali; Kozak, Metin; Kozak, Metin; Oezdemir, Ilknur; AdvertisingThis study aims to identify the common and distinct factors affecting the dis/satisfaction of employees in two different industries, namely tourism and sports, and develop a model. The study was carried out using the qualitative method. A total of 118 employees in five-star hotels and sports centers participated in the study. Common factors affecting employee satisfaction were thematized as relationship with co-workers, nature of the job, relationship with superiors, salary, working hours, career opportunities, and job security. The factors affecting the dissatisfaction were thematized as inefficient salary, lack of relationship with superiors, job insecurity, and lack of relationship with co-workers. In the context of satisfaction in tourism, the theme of Facilities and benefits differs from sports. In the context of dissatisfaction with sports, the theme of lack of career opportunities differs from tourism. Based on the study findings, practical implications are presented for the two industries in an aim to increase the performance and productivity of their businesses. The study conveys its originality by identifying the employee dis/satisfaction factors in the tourism and sports industries.Article Exploring Women Managers’ Gender Role Experiences in Advertising Agencies(2021) Binay Kurultay, Ayşe; AdvertisingAlthough the advertising industry seemingly welcomes women globally, strong horizontal segregation resulting in the feminization of specific departments exists alongside glass ceiling and sticky floor issues. Thus, it is essential to explore how women negotiate their existence through gendered work experiences in organizations. This paper focuses on how women managers experience gender roles in advertising agencies in a developing country. As a developing country integrated into global capitalism, Turkey's advertising industry is mainly made up of international network advertising agencies. Tracing women's growing place in advertising is important for presenting a model for gender equality and women's rights in developing countries. Through an interpretive phenomenological analysis of interviews with 15 women managers with more than 15 years of advertising agency experience, the study finds that women who are in managerial positions in ad agencies tend to define themselves as a manager rather than a woman. In order to become ideal workers, they embrace the hegemonic masculinity and ambivalent sexism within the heteronormative matrix as they learn to perform unfemininity. They choose not to contest gender meanings and categories that function as disempowering and marginalizing elements for women.Article Kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme(2019) Binay Kurultay, Ayşe; AdvertisingToplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadınçalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak dahafazla yer aldığı mesleklerde kadınların karşılaştıkları zorluklar akademik literatürde çeşitlikapsamlarda incelenmiştir. Toplumsal cinsiyeti ideolojik bir güç olarak düşündüğümüzde, çalışmayaşamında karşılaşılan toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, kalıp davranışlar ve cinsiyetçi rollerkadınların ataerkil sistemdeki ikincil konumunun göstergeleri olarak ele alınabilir. Reklam sektörühem ulusal hem uluslararası düzeyde kadınların rahatlıkla yer alabildiği bir alan olarakgörünmesine rağmen, bu yaratıcı sektörde de cinsiyet ayrımı gözlemlenmektedir. Hem dikey hemyatay ayrışmanın görüldüğü reklamcılık sektöründe kadınların, özellikle yaratıcı karar almapozisyonlarında yaygın ve küresel olarak yeterince temsil edilmemesi, reklam ajanslarındayaşanan problemli konulardan biridir. Uluslararası reklam ajanslarının yoğunlukta olduğuTürkiye’de reklamcılık sektörü hakkında cinsiyet eşitliği odaklı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.Dolayısıyla kadınların reklamcılık alanındaki karar alma pozisyonlarının incelenmesi önemlidir.Bu çalışmanın amacı kadınların reklam yaratıcılığı alanındaki karar alma mekanizmalarından biriolan yarışma jürilerine katılımlarını incelemek ve reklamcılık sektöründeki cinsiyet eşitsizliğiniortaya koyarak uygulamaya yönelik bu sorunun çözümüne katkıda bulunmaktır. Bu çalışmadaTürkiye’nin ilk, en uzun süreli ve en önemli reklam yaratıcılığı yarışması olan Kristal ElmaYaratıcılık Festivali’nin seçici kurullarındaki kadınların temsil oranları incelenmiştir. 1988 yılından2018 yılına kadar 30 yıldır toplanan Kristal Elma Yaratıcılık Ödülleri Seçici Kurullarındaki kadınoranları incelendiğinde jürilerin erkek-egemen yapısı göze çarpmaktadır.Article "kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme"(İmge Kitabevi Yayınları, 2019) Binay Kurultay, Ayşe; Binay Kurultay, Ayşe; AdvertisingToplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadın çalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak daha fazla yer aldığı mesleklerde kadınların karşılaştıkları zorluklar akademik literatürde çeşitli kapsamlarda incelenmiştir. Toplumsal cinsiyeti ideolojik bir güç olarak düşündüğümüzde, çalışma yaşamında karşılaşılan toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, kalıp davranışlar ve cinsiyetçi roller kadınların ataerkil sistemdeki ikincil konumunun göstergeleri olarak ele alınabilir. Reklam sektörü hem ulusal hem uluslararası düzeyde kadınların rahatlıkla yer alabildiği bir alan olarak görünmesine rağmen, bu yaratıcı sektörde de cinsiyet ayrımı gözlemlenmektedir. Hem dikey hem yatay ayrışmanın görüldüğü reklamcılık sektöründe kadınların, özellikle yaratıcı karar alma pozisyonlarında yaygın ve küresel olarak yeterince temsil edilmemesi, reklam ajanslarında yaşanan problemli konulardan biridir. Uluslararası reklam ajanslarının yoğunlukta olduğu Türkiye’de reklamcılık sektörü hakkında cinsiyet eşitliği odaklı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla kadınların reklamcılık alanındaki karar alma pozisyonlarının incelenmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı kadınların reklam yaratıcılığı alanındaki karar alma mekanizmalarından biri olan yarışma jürilerine katılımlarını incelemek ve reklamcılık sektöründeki cinsiyet eşitsizliğini ortaya koyarak uygulamaya yönelik bu sorunun çözümüne katkıda bulunmaktır. Bu çalışmada Türkiye’nin ilk, en uzun süreli ve en önemli reklam yaratıcılığı yarışması olan Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nin seçici kurullarındaki kadınların temsil oranları incelenmiştir. 1988 yılından 2018 yılına kadar 30 yıldır toplanan Kristal Elma Yaratıcılık Ödülleri Seçici Kurullarındaki kadın oranları incelendiğinde jürilerin erkek-egemen yapısı göze çarpmaktadır.Article NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017) Kartarı, Asker; Kartarı, Asker; AdvertisingBu yazıda niteliksel düşüncenin ne olduğunu, nereden kaynaklandığını ve etnografi ile olan ilişkisini irdelemeye çalışacağım. “Bilgi”yi öznenin nesne ile kurduğu bağın ürünü olarak kabul edersek, amacım, öznenin, yani araştırmacının araştırma nesnesi ile bağ kurmak için kullandığı çıkış noktasının nesneyi anlamada ne kadar etkin olduğunu ortaya koymaktan ibarettir.Article Pandemi Sürecinde Turistlerin Karar Verme Davranışları ve Tatil Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma(Beta Dergi, 2022) Kozak, Metin; Kozak, Metin; Günaydın, Yusuf; Advertising2020 yılı başı itibariyle dünyayı etkisi altına alan pandemi sonucunda uygulanan sosyal mesafe, eve kapanma ve seyahat yasakları nedeniyle tüketici davranışlarında önemli bir değişimin meydana geldiği görülmektedir. Bu kapsamda, pandemi döneminde karar verme ve tatil deneyimi gibi turist davranışlarının nasıl etkilendiğini yaz tatili özelinde ampirik olarak araştırmayı amaçlayan bu çalışma, nitel yöntemler arasında yer alan görüşme tekniği kullanılarak tamamlanmıştır. Bodrum’da faaliyet göstermekte olan beş yıldızlı otel işletmesinde konaklama yapan farklı uluslardan müşteriler ile 1 Temmuz-14 Ekim 2020 tarihleri arasında yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda, pandemi sırasında oluşan stresin tatil kararı ile giderilmeye çalışıldığı ve tatil sırasında da yeni uygulamalardan memnun ve memnun olunmayan kısımların olduğu görülmektedir.Article Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015) Binay Kurultay, Ayşe; Binay Kurultay, Ayşe; Pekseven Sabuncuoğlu, Burcu; AdvertisingBir mizah sanatı olan karikatürün, eğlendirmenin yanı sıra düşündürmek, öğretmek ve ikna etmek gibi özellikleri karikatürü reklamcılar için cazip hale getirmiştir. Anlatmak istediğini sade bir dille çarpıcı bir biçimde anlatan karikatür, sıralanan tüm bu özellikleriyle tüketicide davranış değiştirmekte önemli bir araç olabilmektedir. Karikatürlü reklamların hedefleri arasında olan ürün satmanın dışında bilinirlik arttırmak da vardır. Karikatürlü reklamlar da tüm reklamlar gibi bunu kimi zaman bir sloganla kimi zamanda zihinlerde markaya özgü bir konum yaratıp, markaya bir karakter ve kimlik kazandırarak yapmaktadır. Türkiye’de 1960’lı yıllarda karikatür, başta banka ve makarna reklamlarında olmak üzere sektördeki birçok markanın reklamlarında etkin olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada örnek olarak karikatürün, bir pazarlama yöntemi olan reklamla ilişkisi, “Türkiye’yi makarna ile tanıştıran marka” olarak bilinen Piyale Makarnaları’nın 1960’lı yıllardaki on karikatürlü reklamı esas alınarak incelenmiştir. Piyale markasının 1960’lı yıllarda karikatürlü reklam kullanan markaların başında gelmesi ve markanın sadece karikatürlü reklamlardan oluşan kampanyalar düzenlemiş olması, bu markanın örneklem olarak seçilmesinde etkili olmuştur. Karikatürün resme dayalı mesajlarla örülü olması nedeniyle yöntem olarak postyapısalcı göstergebilimsel analiz kullanılmıştır. Dolayısıyla karikatürün metin evreni olduğu kadar sembolik evreni de tarihsel dönem aralığının göstergeleri anlamlandırmadaki önemi dikkate alınarak incelenmiştir. Bu doğrultuda karikatürlü reklamların yayınlandığı yıllarda karikatürlere konu olması dolayısıyla Türkiye’de kadın, aile, sağlık, güven gibi temalar dönemsellik gözetilerek gösterge bilimsel olarak değerlendirilmiştir.Article Turist-turist Etkileşimi: Her Şey Dahil Otel Örneği(2023) Sop, Serhat Adem; Kozak, Metin; Günaydın, Yusuf; Kozak, Metin; AdvertisingBu araştırma, her şey dahil hizmeti sunan otel işletmelerinde turist-turist etkileşiminin nasıl gerçekleştiğini ve bu etkileşimin bireylere nasıl fayda sağladığını keşfetmek amacıyla yürütülmüştür. Bunun için nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve görüşme tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Veri toplama süreci 25 Mayıs–14 Ekim 2021 tarihleri arasında Bodrum’da her şey dahil hizmet veren beş yıldızlı bir otelde yüz yüze yürütülmüştür. Türkiye, Azerbaycan, Rusya, Ukrayna, Polonya, Hollanda, İran, Fransa ve Arnavutluk’tan turistlerin katıldığı araştırmada toplam 18 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, turistlerin pandemi döneminde dahi yeni yerler keşfetme, dinlenme ve sosyal etkileşime girme gibi beklentiler içerisinde olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, turistlerin sadece diğer otel misafirleriyle değil, aynı zamanda yerel halk ve otel çalışanlarıyla da sosyal temas kurma arzusunda oldukları belirlenmiştir. Diğer taraftan, otel içerisindeki turist-turist etkileşimini engelleyen temel unsurun yabancı dil sorunu olduğu keşfedilmiştir. Buna rağmen bazı turistlerin diğer turistlerle etkileşime girmek için özel bir çaba sarf ettiği görülmüştür. Sonuç olarak, turist-turist etkileşimi bireyin öznel iyi oluş duygusunu desteklemekte, yabancı dil bilgisinin gelişmesini sağlamakta, otelde yapılanlar/konuşulanlar hakkında bilgi sahibi olmasına imkân tanımakta ve tatilden haz almasına neden olmaktadır.Article Türkiye'de Sosyal Medyanın Siyasi Katılıma Etkileri(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2015) Şener, Gülüm; Öğün Emre, Perrin; Akyıldız, Fatih; AdvertisingSosyal ağların yaygınlaşmasıyla birlikte katılımcı demokrasi pratikleri artmakta, temsili demokrasilerin kısıtlı siyasi katılım biçimlerine alternatif yeni katılım biçimleri doğmakta, çevrimiçi siyasi pratikler ile çevrimdışı pratikler iç içe geçerek siyasi yaşamda önemli değişimlere neden olmaktadır. Önceki yıllarda Arap Baharı, Wall Streeti İşgal Et Hareketi, İspanyadaki ekonomik krize karşı ortaya çıkan Öfkeliler Hareketi vb. toplumsal hareketlerde sosyal medya haberleşme, örgütlenme ve eyleme geçme aşamalarında önemli, kalıcı siyasi ve toplumsal değişimlere yol açmıştır. Bir grup araştırmacı İnternetin siyasi olarak etkin ve siyasetle ilgili vatandaşları harekete geçirdiğini ileri sürmektedir. Diğer yandan şüpheci araştırmacılar, sosyal ağlar üzerinden erişim ve etkileşimin tek başına siyasi katılımı kapsamak için yeterli olmadığının, demokrasinin ilerlemesinde tek başına bir rol üstlenemeyeceğinin altını çizmektedir. Türkiyede Gezi Parkı Direnişi sürecinde sosyal medya, anaakım medyaya alternatif bir haber kaynağı olmuş, direnişçilerin haberleşmesinde, yardımlaşmasında ve örgütlenmesinde, direnişin sürekliliğinin sağlanmasında ve kitlelerin direnişe katılmalarında rol oynamıştır. Bir yanıyla, örgütsüzlerin, genç kuşağın, toplumda sınırlara itilen kimliklerin buluştuğu Gezi Parkı Direnişi, sosyal medya kullanımını da etkileyerek sosyal ağları direnişin mekânları haline getirmiş, yeni alternatif katılım ağlarının doğmasına vesile olmuştur. Gezi Direnişi hala anlaşılmaya çalışılırken, yurttaşların sosyal ağlardaki toplumsal ve siyasal katılımlarına dair ampirik verilerle genel bir durum değerlendirmesini ortaya koymak önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye genelinde sosyal medyanın bireylerin siyasi katılımına etkilerini ölçümlemektir. Araştırmada veriler, 11 il bazında telefonla anket tekniğiyle toplanmıştır. Sonuç olarak sosyal medyanın bireylerin siyasi katılımına görece etkide bulunduğu, yaş, eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey ile bireylerin siyasete ilgi düzeyinin çevrim içi siyasete katılımda önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır. With the proliferation of social networking sites, participatory democratic practices increase, new forms of political participation emerge as alternative to the limited ways of political participation in representative democracies, and also online and offline political practices merge, resulting in prominent changes in political life. In recent years, social media led some permanent political and social changes on communicational, organizational and action levels in social movements such as Arab Spring, Occupy Wall Street, Indignados which occurred against the economic crisis in Spain. A group of scholars argue that the Internet mobilizes people who are already politically active and interested in political issues. However, sceptic scholars underline that the access and interaction via social networking only is not adequate enough for political participation and also can not play a unique role for the enhancement of democracy. During Gezi Park Resistance in Turkey, social media became an alternative news source, it played an important role on communication, organization and cooperation of dissidents providing consistency of resistance by allowing the participation of masses. In a sense, Gezi Parkı Resistance, in which disorganized people, young generation, marginalized identities meet, has contributed to the emergence of new alternative participation networks and made the social media into the arena of the resistance by affecting also the use of social media. Whereas the efforts to understand and frame Gezi Movement still continue among scholars, it seems important to make a general assessment about the civic and political participation of citizens in social networks in the light of empirical findings. This study aims to determine the effects of social media on individuals political participation in Turkey at large. The data were gathered from 11 cities using phone survey method. One of the key findings of the study is that social media have a relative impact on individuals political participation; and variables such as age, education, socio-economic level and the level of interest for politics play an important role in online civic engagement