TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/4467
Browse
Browsing TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Department "Fakülteler, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü"
Now showing 1 - 14 of 14
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0BİRLEŞME VE SATIN ALMA İŞLEMLERİNİN ŞİRKET VE SEKTÖR DÜZEYİNDE ETKİLERİ(2016) Akben Selçuk, Elif; Köksal, Emin; Altıok Yılmaz, Ayşe Dilara[Abstract Not Available]Article Citation Count: 0Considerations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketing(Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017) Merdin-Uygur, EzgiThe regulatory focus theory is the mark of a paradigm shift away from a unidimensional hedonism towards a multiplicity of regulatory foci. It possesses great explanatory power; however a lot remains unresolved despite a promising body of empirical work. This paper highlights various considerations concerning the conceptual and comparative qualities of the regulatory focus theory. The discussion moves into the intersection of regulatory focus and consumer behavior literature, briefly summarizing the findings and followed by a number of propositions to be tested for future research.Article Citation Count: 0CONSUMER IMPULSIVE BUYING TENDENCY SCALE DEVELOPMENT USING MIXED METHODOLOGY(Beykoz Üniversitesi, 2018) Merdin-Uygur, EzgiIn the domains of marketing and consumer behavior, there has been a paradigmatic shift from fully rational and mechanical human beings towards the dominance of feelings, irrationalities and impulses. Hence, there has been a growing demand for measurement tools capturing the multidimensional nature of buying processes. This study is an attempt to generate a reliable and valid scale to measure the impulsive buying tendency of customers. Impulse buying is of great importance with the technological developments and ease of purchasing. In this paper, the aim is to provide a comprehensive, valid and reliable impulse purchasing scale consisting of multiple dimensions. The steps included the analyses of existing scales, qualitative investigations (i.e. focus groups and critical incidences), a small scale pilot study for internal reliability and validity and a large scale quantitative study for scale purification and scale fit. A tridimensional impulsive buying tendency scale has been presented to the literature.Article Citation Count: 0Corporate Diversification, Grup Affiliation and Firm Value: Evidence from Turkey(Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, 2014) Akben Selçuk, ElifThe objective of this study is to investigate the impact of corporate diversification in a sample of 255 Turkish firms for the period between 2006 and 2012. Regression results indicate that diversified firms trade at a premium compared to single-segment firms. To explain this finding, we also investigate the possible moderating role of business group affiliation for the diversification-value relationship. Analysis results reveal that the diversification premium is confined to firms that are not affiliated with business groups. These results suggest that group members already capture the benefits of diversification without the need to diversify further at the firm level.Article Citation Count: 0Duygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışma(Melih Topaloğlu, 2018) Uray, Nimet; Tosun, Petek; Uray, NimetBu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketici etkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir. 2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin, tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayet davranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise, ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarak artmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışı ölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda, kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği ve duygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceği görülmüştür.Article FACTORS AFFECTING FINANCIAL CONSUMERS' PRIVATE PENSION PLAN DECISIONS: A LITERATURE REVIEW AND A CONCEPTUAL FRAMEWORK PROPOSAL(Ali Çağlar Çakmak, 2016) Aydın, Aslı Elif; Akben Selçuk, ElifThe objective of this study is to propose a framework related to financial consumers’ private pension plan decisions. Specifically, we review the factors affecting consumers’ participation, contribution and asset allocation decisions regarding private pensions. The factors discussed include situational and dispositional factors, personality, motivation, financial literacy, and external influences. Based on this survey of literature, we develop a number of propositions, which are expected to benefit individual retirement planners and pension institutions in gaining a better understanding of retirement saving decisions.Other Citation Count: 0FAİZE DAYALI SWAP SÖZLEŞMELERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ(Kenan ÇELİK, 2016) Tuncay Emir, Ferhan; Cengiz, HülyaVadeli işlem sözleşmeleri, işletmelerin maruz kaldığı riskleri en aza indirmek amacıyla kullanılan finansal araçlardır. Vadeli işlem sözleşmelerinde en çok kullanılanlardan biri faize dayalı swap sözleşmeleridir. Faize dayalı swap sözleşmelerinde taraflar, belirli bir süre boyunca belirli miktarlarda ödeme yükümlülüklerini birbirleriyle takas ederler. Faize dayalı swap sözleşmeleri riskten korunma veya spekülatif amaçlı gerçekleştirilmektedir. Sözleşmeye hangi amaçla taraf olunuyorsa, buna göre bu işlemlerden sağlanan kazanç ya da kaybın muhasebeleştirilmesi ve raporlanması da farklılık gösterecektir. Swap sözleşmesin amacı riskten korunma ise bu durumun finansal tablolara da yansıtılması gerekir. Bu çalışma kapsamında faize dayalı swap işlemlerinin muhasebeleştirilmesi Uluslararası Muhasebe Standartları (IAS)/Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (IFRS) çerçevesinde ele alınmıştır. Vadeli işlemlerin muhasebeleştirilmesi, uluslararası standartlarda riskten korunma temeline dayanır. Bu nedenle, bu çalışmada riskten korunma amaçlı bir swap örneği verilip, süreç içindeki yapılması gereken işlemler ve dönem sonunda mali tabloların nasıl etkilendiği anlatılmıştır.Article Citation Count: 0İNSAN KAYNAKLARI MUHASEBESİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME(Atatürk Üniversitesi İİBF, 2015) Aydın, Sevgi; Çanakçıoğlu, Mustafa; Tuncay Emir, FerhanBu çalışmanın amacı, işletmeler için önemi gün geçtikçe daha belirgin hale gelen insan kaynaklarını, muhasebe sistemi ile ilişkilendiren insan kaynakları muhasebesini (İKM) değerlendirmek ve yönetime daha etkin karar desteği sunabilmek için insan kaynağı maliyetlerini doğru ve güvenilir bir şekilde ölçmeyi sağlayacak yöntemleri karşılaştırmaktır. Bu amaç kapsamında öncelikle İKM’nin amaçları ve fonksiyonları anlatılmıştır. Daha sonra insan kaynağı maliyetlerini ölçme yöntemleri çeşitli yönleriyle açıklanmış ve değerlendirilmiştir.Article Citation Count: 0Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma(Melih Topaloğlu, 2018) Kıygı Çallı, Meltem; Kiygi Calli, MeltemBu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve uyguladıkları şikayet yönetiminin müşterilerin duygularındaki değişimi nasıl etkilediği araştırılmış ve sosyal medya ağlarından elde edilen veriler duygu analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada müşterilerin istek ve şikayetlerini ilettikleri paylaşımlarındaki tutumlarının duygusal değerinin ne olduğu, çevrimiçi yardım masasının konuyu nasıl ele aldığı ve çevrimiçi yardım masası ile olan etkileşimin uzunluğunun (soru ve cevap iletişiminin sayısı) tutum ve duygusal değeri nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çalışmada ele alınan markaların kendilerine çevrimiçi yardım masaları üzerinden iletilen talep ve şikayetleri ivedilikle çözdükleri belirlenmiştir. Büyük markalar hizmet telafisi paradoksu teorisine göre hareket edip ürünleri hakkında sorun yaşamış ve ürün hakkında şikayette bulunmuş müşterilerini mutlu etmektelerdir. Böylece bu müşterilerin sadık müşterilere dönüştükleri sonucuna varılmaktadır.Article Citation Count: 0PAZARLAMA BİLİMİNDE DUYGU VE DUYGU DURUMU KAVRAMLARI İÇİN BAZ ALINMIŞ TEORİLER(Cahit Aydemir, 2019) Tosun, PetekGünlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışm a ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin ça lışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırm a yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.Article Citation Count: 0Pazarlamada Yeni Bir Yaklaşım: Girişimsel Pazarlama(TÜRKİYE EKONOMİK VE MALİ ARAŞTIRMALAR VAKFI, 2017) Kıygı Çallı, MeltemLiteratür taraması şeklinde gerçekleştirilen bu çalışmada girişimsel pazarlama kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmada girişimsel pazarlamanın tanımı ve yedi farklı boyutu, girişimsel pazarlama ve geleneksel pazarlamanın strateji, taktik ve süreç yönünden farklılıkları ve pazarlama işlevlerine farklı yaklaşımlar olarak gerilla pazarlama, fısıltı pazarlaması ve viral pazarlamaya yer verilmiştir. Böylece girişimsel pazarlamayı benimseyen bir işletmeye, pazarlama strateji ve taktiklerini nasıl uygulaması gerektiği konusunda bilgi sağlamak ve farkındalıklarını artırmak amaçlanmaktadır. Çalışmanın sonunda araştırmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmaktadır.Article Citation Count: 0"Türkiye'de Bireysel Emeklilik Sistemine Katılım Kararını Etkileyen Faktörler"(İstanbul Okan Üniversitesi, 2017) Aydın, Aslı Elif; Akben Selçuk, ElifBu çalışmanın amacı, Türkiye’de bireysel emeklilik sistemine giriş ve otomatik katılımdan cayma kararını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. 130 kişiden kolayda örnekleme ile elde edilen verinin lojistik regresyon yöntemiyle analiz edilmesi sonucu şu bulgulara ulaşılmıştır: Öncelikle, yaş ve gelir düzeyi arttıkça bir bireysel emeklilik planına dahil olma ihtmali artmaktadır. Şimdiki zaman odaklı olan bireylerin bir bireysel emeklilik planına dahil olma ihtimali daha düşük bulunmuştur. Ayrıca, iç kontrol odağına sahip kişilerin bireysel emeklilik planına dahil olma ihtimalleri daha yülsek bulunmuştur. Son olarak, kaçınmacı odak ve bireysel emeklilk sistemine dahil olma ihtimali arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Otomatik katılımlı sistemde kalma ihtimalini tahmin eden lojistik regresyon modelinde ise sadece iki değişken anlamlı sonuç vermiştir. Şimdiki zaman odaklı bireylerin cayma ihtimalinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca hali hazırda isteğe bağlı bir bireysel emeklilik planı sahibi olan bireylerin sistemde kalma ihtimali diğerlerine göre 2.9 kat daha fazla bulunmuştur.Article Citation Count: 0Ürün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin Kısmi Yarar Konjoint Analizi İle Belirlenmesi: Organik Sabun Ürünü Üzerine Bir Çalışma(Adem Anbar, 2019) Kıygı Çallı, MeltemBu çalışmanın amacı farklı ambalaj tasarımlarının tüketici satın alma niyetine olan etkilerini ortaya koymak ve bu etkinin hangi ambalaj tasarımı için en fazla olduğunu belirlemektir. Bu amaçla ambalaj tasarımında bulunan farklı faktörler belirlenmiş ve her faktörün tüketicinin satın alma niyetine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada ambalaj tasarımının faktörleri ambalajın şekli, rengi ve üzerindeki yazılar için kullanılan yazı stilidir. Tüketicinin satın alma niyetini en çok etkileyen ambalaj tasarım faktörünü belirlemek için bu araştırmada çevrimiçi anket yöntemi uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Farklı ambalaj tasarımları görsel olarak tasarlanmış ve anket katılımcılarından farklı kombinasyonlardaki tasarımları satın alma niyetlerine göre derecelendirmeleri istenmiştir. Veriler kısmi yarar konjoint analiz yöntemi uygulanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak organik sabun ürünü için tüketici satın alma niyetine etki eden ve en yüksek önem değerine sahip ambalaj tasarımı belirlenmiştir. Analizle elde edilen fayda faktörünün katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş, pazar bölümlendirme yöntemlerinden biri olan fayda temelli bölümlendirme ile elde edilen pazar bölümleri de bu çalışmada araştırılmıştır.Article Citation Count: 0Using Fuzzy Set Theory in the Comparison of Customer Satisfaction Levels(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2019) Ayvaz Çavdaroğlu, NurCustomer satisfaction is the key to the survival and profitability of all businesses. In the ever-changing business world, this concept has gained more importance. In particular, in industries where new firms based on new business models emerge, the traditional firms find it more difficult to compete with the new business models in terms of customer happiness. Sharing economy, which is defined as “renting non-frequently used resources (e.g. houses, cars, various commodities) in return of a certain price via digital platforms”, is one of these new concepts that have inspired new business models. A sharing economy-based company, Uber, has gained popularity in a short time. In this study, customer satisfaction levels of Uber and classical taxi firms are compared and the performance of each firm in various service dimensions is measured. Data is collected via questionnaires and analyzed using the fuzzy set theory models. According to the results, Uber performs much higher in all service dimensions with respect to the classical taxi firms. By evaluating the results from a managerial perspective, recommendations are developed for Uber and similar sharing economy-based firms, and the classical firms who want to compete with these new business models.