İşletme Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/66
Browse
Browsing İşletme Bölümü Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 14 of 14
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0BİRLEŞME VE SATIN ALMA İŞLEMLERİNİN ŞİRKET VE SEKTÖR DÜZEYİNDE ETKİLERİ(2016) Akben Selçuk, Elif; Köksal, Emin; Altıok Yılmaz, Ayşe Dilara[Abstract Not Available]Article Citation Count: 0Duygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışma(Melih Topaloğlu, 2018) Uray, Nimet; Tosun, Petek; Uray, NimetBu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketici etkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir. 2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin, tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayet davranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise, ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarak artmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışı ölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda, kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği ve duygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceği görülmüştür.Other Citation Count: 0FAİZE DAYALI SWAP SÖZLEŞMELERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ(Kenan ÇELİK, 2016) Tuncay Emir, Ferhan; Cengiz, HülyaVadeli işlem sözleşmeleri, işletmelerin maruz kaldığı riskleri en aza indirmek amacıyla kullanılan finansal araçlardır. Vadeli işlem sözleşmelerinde en çok kullanılanlardan biri faize dayalı swap sözleşmeleridir. Faize dayalı swap sözleşmelerinde taraflar, belirli bir süre boyunca belirli miktarlarda ödeme yükümlülüklerini birbirleriyle takas ederler. Faize dayalı swap sözleşmeleri riskten korunma veya spekülatif amaçlı gerçekleştirilmektedir. Sözleşmeye hangi amaçla taraf olunuyorsa, buna göre bu işlemlerden sağlanan kazanç ya da kaybın muhasebeleştirilmesi ve raporlanması da farklılık gösterecektir. Swap sözleşmesin amacı riskten korunma ise bu durumun finansal tablolara da yansıtılması gerekir. Bu çalışma kapsamında faize dayalı swap işlemlerinin muhasebeleştirilmesi Uluslararası Muhasebe Standartları (IAS)/Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (IFRS) çerçevesinde ele alınmıştır. Vadeli işlemlerin muhasebeleştirilmesi, uluslararası standartlarda riskten korunma temeline dayanır. Bu nedenle, bu çalışmada riskten korunma amaçlı bir swap örneği verilip, süreç içindeki yapılması gereken işlemler ve dönem sonunda mali tabloların nasıl etkilendiği anlatılmıştır.Article Citation Count: 0İNSAN KAYNAKLARI MUHASEBESİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME(Atatürk Üniversitesi İİBF, 2015) Aydın, Sevgi; Çanakçıoğlu, Mustafa; Tuncay Emir, FerhanBu çalışmanın amacı, işletmeler için önemi gün geçtikçe daha belirgin hale gelen insan kaynaklarını, muhasebe sistemi ile ilişkilendiren insan kaynakları muhasebesini (İKM) değerlendirmek ve yönetime daha etkin karar desteği sunabilmek için insan kaynağı maliyetlerini doğru ve güvenilir bir şekilde ölçmeyi sağlayacak yöntemleri karşılaştırmaktır. Bu amaç kapsamında öncelikle İKM’nin amaçları ve fonksiyonları anlatılmıştır. Daha sonra insan kaynağı maliyetlerini ölçme yöntemleri çeşitli yönleriyle açıklanmış ve değerlendirilmiştir.Article Citation Count: 0The “karakoncolos/kalikancaros” belief in Turkish and Greek sources [Türkçe ve yunanca kaynaklarda karakoncolos/kalikancaros inancı](Milli Folklor Dergisi, 2018) Şişmanoğlu Şimşek, ŞehnazThe belief in “karakoncolos/kalikancaros” is seen in a wide geography spreading from Central Anatolia and Black Sea region in Turkey to Balkan Peninsula including Greece Bulgaria and Serbia. Though karakoncolos is defined under different names in Turkish sources the period it is depicted and its features are almost similar. According to this the karakoncolos believed to have emerged on the coldest days of the year is depicted as a creature that is often hairy resembling animal haunting people and disturbing them. One of the first written sources in Turkish that included the belief in karakoncolos is Evliya Çelebi’s Seyahatnâme. Today it is rarely a tradition in games such as “karakoncilo” in the Eastern Black Sea or a belief that has been almost forgotten or even unknown by the majority even though it continues to exist as a trivial image in Turkish literature and cinema. On the other hand this belief often referred to as kalikancaros in Greek was compiled by the folklorist Nikolaos Politis at an early date (1904). In this study first of all referring to the various beliefs concerning kalikancaros in the mentioned compilations of Politis the rewritings of them in the present Greek children’s literature by Filippos Mandilaras will be introduced. In today’s Greece it will be revealed that especially during the Christmas period it continues to exist as a popular figure of the musical performances in schools and in children’s books. When we have a look at the Turkish and Greek compilations of this belief in general which is spread over a wide geographical area we can see that the reviewed Turkish sources are mostly collected from the Eastern Black Sea region and rarely lived as an almost forgotten tradition. Today in Greece also due to the Velloudios’ paintings which still circulate today the mentioned belief continues to exist as a “national” and a popular element of the childrens’ literature. © 2019 Milli Folklor Dergisi. All rights reserved.Article Citation Count: 0Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma(Melih Topaloğlu, 2018) Kıygı Çallı, Meltem; Kiygi Calli, MeltemBu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve uyguladıkları şikayet yönetiminin müşterilerin duygularındaki değişimi nasıl etkilediği araştırılmış ve sosyal medya ağlarından elde edilen veriler duygu analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada müşterilerin istek ve şikayetlerini ilettikleri paylaşımlarındaki tutumlarının duygusal değerinin ne olduğu, çevrimiçi yardım masasının konuyu nasıl ele aldığı ve çevrimiçi yardım masası ile olan etkileşimin uzunluğunun (soru ve cevap iletişiminin sayısı) tutum ve duygusal değeri nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çalışmada ele alınan markaların kendilerine çevrimiçi yardım masaları üzerinden iletilen talep ve şikayetleri ivedilikle çözdükleri belirlenmiştir. Büyük markalar hizmet telafisi paradoksu teorisine göre hareket edip ürünleri hakkında sorun yaşamış ve ürün hakkında şikayette bulunmuş müşterilerini mutlu etmektelerdir. Böylece bu müşterilerin sadık müşterilere dönüştükleri sonucuna varılmaktadır.Article Citation Count: 0PAZARLAMA BİLİMİNDE DUYGU VE DUYGU DURUMU KAVRAMLARI İÇİN BAZ ALINMIŞ TEORİLER(Cahit Aydemir, 2019) Tosun, PetekGünlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışm a ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin ça lışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırm a yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.Article Citation Count: 0Pazarlamada Yeni Bir Yaklaşım: Girişimsel Pazarlama(TÜRKİYE EKONOMİK VE MALİ ARAŞTIRMALAR VAKFI, 2017) Kıygı Çallı, MeltemLiteratür taraması şeklinde gerçekleştirilen bu çalışmada girişimsel pazarlama kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmada girişimsel pazarlamanın tanımı ve yedi farklı boyutu, girişimsel pazarlama ve geleneksel pazarlamanın strateji, taktik ve süreç yönünden farklılıkları ve pazarlama işlevlerine farklı yaklaşımlar olarak gerilla pazarlama, fısıltı pazarlaması ve viral pazarlamaya yer verilmiştir. Böylece girişimsel pazarlamayı benimseyen bir işletmeye, pazarlama strateji ve taktiklerini nasıl uygulaması gerektiği konusunda bilgi sağlamak ve farkındalıklarını artırmak amaçlanmaktadır. Çalışmanın sonunda araştırmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmaktadır.Article Citation Count: 0The Relationship between Muslim Religiosity Price-Value Consciousness Impulsive Buying Tendency and Post-Purchase Regret: A Moderation Analysis(Bilgesel Yayincilik San & Tic Ltd, 2014) Yeniaras, Volkan; Yeniaras, VolkanReligion has been considered an inseparable part of culture. There is a considerable amount of research examining the relationship between religious affiliation and consumer behavior. Although past studies have confirmed that the religiosity and religious affiliation has an influence on consumers' consumption patterns scholars have focused on some specific aspects of consumer behavior such as shopping orientation media usage or purchasing behavior. To contribute new dimensions into the consumer behavior literature this study makes an attempt to examine how price and value consciousness effects: (1) impulsive buying tendency and (2) post-purchase regret regarding the transaction given Muslim religiosity via the use of moderation analyses in the specifics of a well-known religious congregation. To test the hypotheses the structural equation modeling was used to analyze data obtained from a judgmental sample of 235. Results demonstrated that religiosity has a statistically significant moderating effect on impulsive buying tendency and post-purchase regret.Article Citation Count: 0Time Space and Closure in Karamanlidika Temasa-i Dunya ve Cefakar u Cefakes : Rewriting Polipathis(Ahmet Yesevi University, 2018) Şişmanoğlu Şimşek, ŞehnazThis article criticises the argument that then arrative fiction called Temasa-i Dunya ve Cefakar u Cefakes (1871-1872) by Evangelinos Misailidis (1820-1890) an Ottoman Christian-Orthodox citizen is just a mere imitation of the Greek novel O Polipathis (1839). Using mainly Gerard Genette's the oretical framework and narratological concepts it can be said that Misailidis has significantly transformed Polipa this semantically especially in terms of time space and closure in then arrative. Hence this study also focuses on the problem of there writing of a text using varied writing strategies. Finally this article claims that as it contains various writing strategies as well as newnarrativepossibilities Dunya is an original novel that reveals the multilingual Ottoman world and Ottoman literature in then ineteenth century.Article Citation Count: 2Traditional Folklore Forms in Temasa-i Dunya ve Cefakar u Cefakes(Milli Folklor Dergisi, 2016) Şişmanoğlu Şimşek, ŞehnazTemasa-i Dunya ve Cefakar u Cefakes written by Evangelinos Misailidis in 1871-1872 has widely been considered to be an adaptation of the Greek novel O Polipathis (1839) and its originality has not been adequately emphasized in past studies. This article suggests that Temasa-i Dunya should be considered an original novel since it incorporates traditional folklore forms peculiar to Ottoman literature which are absent in Polipathis. This study first of all describes the variety and the origins of the traditional folklore forms in Temasa-i Dunya and delineates the literary tools by the help of which they were included in the text. Furthermore it analyzes how these elements affect the narrative discourse and the author's purposes in employing them. The analysis demonstrates that in Temasa-i Dunya oral and print culture materials of both Muslim and non-Muslim origins are embedded in the text primarily in the form of narrative digressions and digressions from the frame story. These digressions carry the marks of the traditional story teller both in terms of functionality and at the discursive level. In other words Misailidis' narrator being an active subject similar to the story teller in the oral culture chooses and manipulates the appropriate traditional story in accordance with the messages he conveys to the Karamanli readership. It can also be said that unrealistic features of traditional stories are eliminated and the stories are presented in a realistic style and content. Moreover the aforementioned narratives help to overcome the limited perspective of the first person narrative and to portray a variety of experiences. Temasa-i Dunya also presents a folkloric panorama of 19th century Istanbul through numerous idioms and proverbs.Article Citation Count: 0Traditional Folklore Forms in Temaşa-i Dünya ve Cefakar-u Cefakeş [Temaşa-i Dünya ve Cefakar-u Cefakeş´te Geleneksel Folklor Biçimleri](Milli Folklor Dergisi, 2016) Şişmanoğlu Şimşek, ŞehnazTemaşa-i Dünya ve Cefakâr u Cefakeş written by Evangelinos Misailidis in 1871-1872 has widely been considered to be an adaptation of the Greek novel O Polipathis (1839) and its originality has not been adequately emphasized in past studies. This article suggests that Temaşa-i Dünya should be considered an original novel since it incorporates traditional folklore forms peculiar to Ottoman literature which are absent in Polipathis. This study first of all describes the variety and the origins of the traditional folklore forms in Temaşa-i Dünya and delineates the literary tools by the help of which they were included in the text. Furthermore it analyzes how these elements affect the narrative discourse and the author’s purposes in employing them. The analysis demonstrates that in Temaşa-i Dünya oral and print culture materials of both Muslim and non-Muslim origins are embedded in the text primarily in the form of narrative digressions and digressions from the frame story. These digressions carry the marks of the traditional story teller both in terms of functionality and at the discursive level. In other words Misailidis’ narrator being an active subject similar to the story teller in the oral culture chooses and manipulates the appropriate traditional story in accordance with the messages he conveys to the Karamanli readership. It can also be said that unrealistic features of traditional stories are eliminated and the stories are presented in a realistic style and content. Moreover the aforementioned narratives help to overcome the limited perspective of the first person narrative and to portray a variety of experiences. Temaşa-i Dünya also presents a folkloric panorama of 19th century Istanbul through numerous idioms and proverbs.Article Citation Count: 0"Türkiye'de Bireysel Emeklilik Sistemine Katılım Kararını Etkileyen Faktörler"(İstanbul Okan Üniversitesi, 2017) Aydın, Aslı Elif; Akben Selçuk, ElifBu çalışmanın amacı, Türkiye’de bireysel emeklilik sistemine giriş ve otomatik katılımdan cayma kararını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. 130 kişiden kolayda örnekleme ile elde edilen verinin lojistik regresyon yöntemiyle analiz edilmesi sonucu şu bulgulara ulaşılmıştır: Öncelikle, yaş ve gelir düzeyi arttıkça bir bireysel emeklilik planına dahil olma ihtmali artmaktadır. Şimdiki zaman odaklı olan bireylerin bir bireysel emeklilik planına dahil olma ihtimali daha düşük bulunmuştur. Ayrıca, iç kontrol odağına sahip kişilerin bireysel emeklilik planına dahil olma ihtimalleri daha yülsek bulunmuştur. Son olarak, kaçınmacı odak ve bireysel emeklilk sistemine dahil olma ihtimali arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Otomatik katılımlı sistemde kalma ihtimalini tahmin eden lojistik regresyon modelinde ise sadece iki değişken anlamlı sonuç vermiştir. Şimdiki zaman odaklı bireylerin cayma ihtimalinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca hali hazırda isteğe bağlı bir bireysel emeklilik planı sahibi olan bireylerin sistemde kalma ihtimali diğerlerine göre 2.9 kat daha fazla bulunmuştur.Article Citation Count: 0Ürün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin Kısmi Yarar Konjoint Analizi İle Belirlenmesi: Organik Sabun Ürünü Üzerine Bir Çalışma(Adem Anbar, 2019) Kıygı Çallı, MeltemBu çalışmanın amacı farklı ambalaj tasarımlarının tüketici satın alma niyetine olan etkilerini ortaya koymak ve bu etkinin hangi ambalaj tasarımı için en fazla olduğunu belirlemektir. Bu amaçla ambalaj tasarımında bulunan farklı faktörler belirlenmiş ve her faktörün tüketicinin satın alma niyetine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada ambalaj tasarımının faktörleri ambalajın şekli, rengi ve üzerindeki yazılar için kullanılan yazı stilidir. Tüketicinin satın alma niyetini en çok etkileyen ambalaj tasarım faktörünü belirlemek için bu araştırmada çevrimiçi anket yöntemi uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Farklı ambalaj tasarımları görsel olarak tasarlanmış ve anket katılımcılarından farklı kombinasyonlardaki tasarımları satın alma niyetlerine göre derecelendirmeleri istenmiştir. Veriler kısmi yarar konjoint analiz yöntemi uygulanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak organik sabun ürünü için tüketici satın alma niyetine etki eden ve en yüksek önem değerine sahip ambalaj tasarımı belirlenmiştir. Analizle elde edilen fayda faktörünün katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş, pazar bölümlendirme yöntemlerinden biri olan fayda temelli bölümlendirme ile elde edilen pazar bölümleri de bu çalışmada araştırılmıştır.