Coşkun, Ayşe Elif
Loading...
Name Variants
Ayşe Elif COŞKUN
C.,Ayse Elif
Coskun,A.E.
C., Ayşe Elif
Coşkun, AYŞE ELIF
Coşkun, A. E.
C., Ayse Elif
Coşkun, Ayşe Elif
A. Coşkun
AYŞE ELIF COŞKUN
COŞKUN, AYŞE ELIF
Coşkun, A.
Coşkun,A.E.
COŞKUN, Ayşe Elif
Coskun, Ayse Elif
Ayşe Elif Coşkun
Ayse Elif, Coskun
A. E. Coşkun
Coskun,Ayse Elif
Orlandı, Ayşe Elif Coşkun
Coşkun Orlandi, Ayşe Elif
Orlandi Coşkun, Ayşe
Orlandı, Ayşe Elif Coşkun
C.,Ayse Elif
Coskun,A.E.
C., Ayşe Elif
Coşkun, AYŞE ELIF
Coşkun, A. E.
C., Ayse Elif
Coşkun, Ayşe Elif
A. Coşkun
AYŞE ELIF COŞKUN
COŞKUN, AYŞE ELIF
Coşkun, A.
Coşkun,A.E.
COŞKUN, Ayşe Elif
Coskun, Ayse Elif
Ayşe Elif Coşkun
Ayse Elif, Coskun
A. E. Coşkun
Coskun,Ayse Elif
Orlandı, Ayşe Elif Coşkun
Coşkun Orlandi, Ayşe Elif
Orlandi Coşkun, Ayşe
Orlandı, Ayşe Elif Coşkun
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
aysecoskun@khas.edu.tr
Main Affiliation
Industrial Design
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
6
Articles
1
Citation Count
0
Supervised Theses
3
5 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 5 of 5
Master Thesis Analyzing and Measuring Emotions on Customer Coproduction Process Through Empirical Researh on Ikea Customers in Turkey(Kadir Has Üniversitesi, 2012) Karataş, Işıl; Coşkun, Ayşe Elif; Coşkun Orlandi, Ayşe Elif; Industrial DesignToday's consumers are prioritizing their expenditure and they think about what.sreally worth it. At this point .Do it Yourself.(DiY) appears as a valuable alternative. For most of the people the underlying drivingforce is financial concerns which are alsothe starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DiY appealing. So DiY is not just a process. -- Abtract'tan.Article Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013) Orlandi Coşkun, Ayşe; Coşkun, Ayşe Elif; Industrial Design‹novasyon 21. yy. için en önemli rekabet stratejilerinden biridir. ‹novasyon kavram› klasik çerçevede teknolojiye özdefl tan›mlan›rken, ‘tasar›ma dayal› inovasyon’ ifadesi do¤rudan teknolojiye ba¤l› olmayan yenilik kavram›n› yeni ürün gelifltirme süreçleriyle kesifltirerek tasar›m ve inovasyon aras›ndaki net ba¤lant›y› vurgular. Tasar›m› bir kültür olarak benimseyen ve sunan ‹talya, II. Dünya Savafl› sonras› parlayan ‘Made in Italy’ etiketiyle ‹talyan endüstri ürünlerindeki tasar›ma ve inovasyona dayal› katma-de¤eri tescil etmektedir. Tasar›m›n hem ulusal bir katma-de¤er dinami¤i, hem de rekabet avantaj› faktörü olarak de¤erlendirilmesi, ‹talya’n›n kendine has, özgün, yarat›c› ve yenilikçi tasar›m modelinin referans model olarak kabul görmesini sa¤lam›flt›r. ‘Made in Italy’ vurgusunun en önemli kayna¤› özelleflmifl üretim sistemi olan endüstri kümeleridir. ‹talyan endüstri kümelerinin tasar›m ve inovasyonu tetikleyici yap›s› bu makalenin ana temas›n› oluflturur. Makale, genel çerçevede küme kavram›n› inceleyerek tasar›ma dayal› inovasyona kaynakl›k eden ve bu kapsamda örnek üretim modeli olarak karfl›m›za ç›kan ‹talyan endüstri kümelerinin yap›sal analizine odaklan›r. Literatür derlemesi olarak kurgulanan çal›flman›n bir di¤er amac› da kümelenme modelinin ‹talya’yla ayn› co¤rafi havzada yer alan Türkiye için model oluflturma potansiyelinin konumland›r›lmas›na kaynakl›k etmektir.Master Thesis Çocuk Dostu Şehir Odaklı Projelere Kapsayıcı Bir Yaklaşımı Entegre Etmek: İstanbul'dan Çoklu Vaka Çalışması(2023) Saptır, Tuğba; Coşkun, Ayşe Elif; Coşkun, Ayşe Elif; Industrial Designİstanbul'da yaşamak her geçen gün biraz daha zorlaşırken, küçük arkadaşlarımızın şehirdeki deneyimi çok daha önemli bir hale geliyor. İstanbul'da gerçekleştirilen Habitat II Kongresi'yle hayatımıza giren ve dayanağını Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'nden alan çocuk dostu kent konsepti, tam da bu problemi çözmeye yönelik bir formül öneriyor. Kentlerin çocuk-dostu bir hale bürünmesi, sadece çocuklar için değil, o kentin bütün mensupları için olumlu gelişmelerin önünü açıyor. Bilindiği ve deneyimlendiği gibi, Türkiye'de çocuk dostu alanlar oldukça az ve bu konudaki çalışmalar hala sınırlı. Bu araştırma kapsamında, çocuk dostu şehir konseptinin tanıtılması sonrası, İstanbul'da farklı organizasyonlar tarafından gerçekleştirilen uygulamalar incelenerek, bu projelerin kapsayıcı ve katılımcı olma düzeylerine dikkat çekilmiş, evrensel tasarım ilkelerinin desteğiyle bu uygulamaların nasıl geliştirilebileceğine yönelik bir tartışma yürütülmüştür. Anahtar Sözcükler: Çocuk dostu şehirler, Kapsayıcılık, Çocuk katılımı, Kapsayıcı tasarım, Evrensel tasarım.Master Thesis Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcılığı Teşvik Eden Tasarım Prensipleri: Bruno Munarı Metodolojisi Odağında(2025) Coşkun, Ayşe Elif; Coşkun, Ayşe Elif; Industrial DesignBu tez, erken çocukluk dönemindeki bireylerin yaratıcılığının toplumsal ilerleme ve kişisel gelişim için temel olduğu bir geleceğe hazırlayan okul öncesi eğitim mekanlarını çok duyulu bir oyun alanı olarak görerek Bruno Munari metodolojisine odaklanır. Öğrenme ve gelişimin yoğun olarak gerçekleştiği, çocuğun temel alışkanlıklarının oluştuğu ve yaratıcılığın geliştiği önemli bir yaş aralığı olduğu kabul edilen 3-6 yaş arası çocukların yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini besleyen, beş duyu aracılığıyla ve yaparak öğrenmeyi vurgulayarak ona uygun ortamlar ve aktiviteler yaratan Bruno Munari'nin eğitim felsefesi ve metodolojisine odaklanır. Özellikle doğa ile etkileşimin ve duyusal öğelerin zayıf olduğu okul öncesi eğitim mekanlarına Montessori ve Reggio Emilia Eğitim yaklaşımından edindiği altyapıya dayanarak iç mekân tasarım önerileri getirir. Çalışma, duyusal açıdan zengin fiziksel ortamların, esnek öğrenme alanlarının ve çocukların bilişsel ve duygusal gelişimini geliştirmek için oyunun ve sanatın entegrasyonunun önemini vurgulamaktadır. Munari'nin 'laboratori' adlı atölyeleri, sanatın ve oyunun hayal gücünü ve kendini ifade etmeyi nasıl teşvik edebileceğini göstererek duyusal ve deneyimsel öğrenme için örnek modeller olarak sunulmaktadır. Sonuç olarak tez, çocukların gelişimine katkıda bulunan bu atölyelerin ve Bruno Munari yaklaşımının iç mekan tasarımlarında nasıl uygulanabileceğini vurgular. Çalışmada, yaratıcılığı teşvik etmek için eğitim ortamlarına doku, renk, ses ve koku gibi duyusal deneyimleri destekleyen fiziksel tasarım önerileri yer almaktadır. Munari'nin beş duyuyla öğrenme ve deneyerek öğrenme ilkelerini ve çağdaş iç görülerini eğitim mekan tasarımına entegre ederek, erken çocukluktan itibaren yaratıcılığı geliştiren zenginleştirici ve destekleyici ortamlar yaratmak için bir öneri sunmaktadır.Conference Object Citation - WoS: 5Citation - Scopus: 11Experimental Experience in Design Education as a Resource for Innovative Thinking: the Case of Bruno Munari(Elsevier Science Bv, 2010) Orlandi Coşkun, Ayşe; Coşkun, Ayşe Elif; Industrial DesignDesign education in general includes various design fields such as product design graphic design communication design and design in engineering. Designing as an activity captures all these various fields. Design refers basically to a problem solving method a creative problem solving approach and relevant processes. Design as an activity has always been considered as a creative tool. Design education mainly focuses on enhancing creative approaches with various 2D and 3D project based basic design studies. As the tools of designing developed in parallel with technology the core structure of the education is based on a model with creative and analytical aspects: Designerly way of thinking aims at originality and uniqueness. Today the need for innovation has become more evident than ever. The main purpose of the paper is to explore and to identify the relationship between creativity innovation and design related to design education. Bruno Munari(Milano 1907-1998) as a designer and a design educator is one of the prominent names reflecting innovation and creativity in the history of Italian Design. His innovative contribution to Italian Design is reinforced by his experimental design educator background in research for creativity. The paper aims at exploring the educational structures through history of design and design education that leads to creative thinking and nurture sustainable innovation through the case study of Bruno Munari's works as a designer and as an educator. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.