Akçalı, Elif

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Akçali E.
E. Akçalı
Akçalı, E.
Akcali, Elif
Akcali,E.
A.,Elif
Elif AKÇALI
AKÇALI, ELIF
Akçalı,E.
AKÇALI, Elif
Akçalı, Elif
Elif Akçalı
Elif, Akcali
Akcali,Elif
Akçalı, ELIF
ELIF AKÇALI
A., Elif
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
elif.akcali@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

6

Articles

3

Citation Count

0

Supervised Theses

3

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Master Thesis
    Representation of women in two different adaptations of "The Little Mermaid" fairy tale
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) Şen, Ecem; Akçalı, Elif; Akcali, Elif
    The representation of women in fairy tales has been one of the focus areas of feminist studies for decades. The discourses of the tales, especially about the representation of women, can confirm the patriarchal system. Fairy tales are also noteworthy because they are often adapted to movies. The extent to which these adaptations adhere to the fairy tale or what they prefer to change obviously may vary; the film’s director, its context, and its genre can, for instance, determine how the film was shot, what type of production it belongs to and what kind of content it will have. The aim of this thesis is to compare two versions of Hans Christian Andersen's tale “The Little Mermaid” adapted for cinema, The Little Mermaid (John Musker and Ron Clements, 1989) and The Lure (Agniezska Smoczyńska, 2015), in terms of female representation. While making this comparison, the films; focusing on the fact that they belong to two different periods and that they were produced by production forms such as mainstream and independent cinema, the main objective is to investigate how the representation of women and the codes underlined by the tale are conveyed to the audience through their narratives. During this research, feminist film theory will be used and films will be examined mainly through formal analysis while reflecting on their contextual differences
  • Article
    Citation Count: 0
    Kadınlık ve Erkekliğin Değişmeyen Halleri: Televizyon Dizilerinde Toplumsal Cinsiyet
    (2020) Akçalı, Elif; İnceoğlu, İrem
    Bu makalede dizilerdeki kadın ve erkek temsillerinin kısıtlılığını kapsamlı bir örneklem içinde ortayaçıkaran en güncel araştırmalardan biri olan TÜSİAD desteğiyle gerçekleştirilmiş TelevizyonDizilerinde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Araştırması’ndan (2018) yola çıkılarak araştırmanın ortayakoyduğu içerik analizine dayalı sonuçların metin analizi ile derinleştirilmesi amaçlanmıştır. Kadın veerkek karakterlerin fiziksel ve duygusal özellikleri, üstlendikleri roller, ve yer aldıkları sahneleraçısından kalıplaşmış toplumsal cinsiyet algılarını pekiştiren şekilde temsil edildiklerini ortayaçıkaran veriler televizyon ekranlarında indirgemeci ve özcü bir yaklaşım olduğunun kanıtıdır.Araştırma, ekranlardaki temsillerin çerçevesini belirlemek açısından iyi bir başlangıç olsa da, butemsillerin feminist bir okumasını yapmak için verilerin metin analizi ile desteklenmesi gerekmektedir.Zira nicel veriler sahne içlerindeki görüntüye dair biçimsel özellikleri ya da mizansenin detaylarınıkapsamamaktadır. Bu makalede bu araştırma içindeki dizilerden seçilmiş örnek sahnelerin analizleriaracılığıyla ekranlardaki “erkeklik” ve “kadınlık” anlayışının daha derinlikli bir okumasınınyapılması hedeflenmektedir. Nicel veriler nitel yorumlar ile desteklenerek televizyon dizilerindekikadınlığa ve erkekliğe yüklenen olumlu ve olumsuz anlamlar feminist bir bakış açısındantartışılacaktır.
  • Master Thesis
    1980 sonrası politik Türkiye sineması'nda çocuk bakış açısı veapartman boşluğu uzun metraj film senaryosu
    (2023) Akçalı, Elif; Akçalı, Elif
    Bu çalışmada kısaca politik sinemanın geçmişi hatırlamadaki rolü irdelenmiş, özelde de çocuk tanıklığının Türkiye politik sinemasında nasıl ele alındığına değinilmiştir. Buna ek olarak dünya sinemasında benzer anlayışların nasıl geliştiğine bakılmış, farklı ülkelerden örneklendirme yapılmıştır. Çalışmayı temeline alan Apartman Boşluğu senaryosuyla benzer özellikler taşıyan Türkiye Sineması yapımı 4 film örnek olarak incelenmiş, bu filmlerde anlatının nasıl kurulduğu araştırılmıştır. Uçurtmayı Vurmasınlar filmi 2000 öncesi öncü film olarak ele alınmış, Türkiye Sineması'nda çocuk tanıklığı açısından açtığı yol gösterilmiştir. Tezin son kısmında 2000 sonrası 3 yapım, Babam ve Oğlum, Min Dît, Rauf çocuk bakış açısına getirdikleri farklı yaklaşımlar üzerinden örnek olarak kullanılmış, anlatılarında çocuk karakterleri işleyişleri analiz edilmiştir.