Akçalı, Elif
Loading...
Name Variants
Akçali E.
E. Akçalı
Akçalı, E.
Akcali, Elif
Akcali,E.
A.,Elif
Elif AKÇALI
AKÇALI, ELIF
Akçalı,E.
AKÇALI, Elif
Akçalı, Elif
Elif Akçalı
Elif, Akcali
Akcali,Elif
Akçalı, ELIF
ELIF AKÇALI
A., Elif
Kuyucu, Elif Akçalı
Akçalı Kuyucu, Elif
Akçalı Kuyucu, Elif
E. Akçalı
Akçalı, E.
Akcali, Elif
Akcali,E.
A.,Elif
Elif AKÇALI
AKÇALI, ELIF
Akçalı,E.
AKÇALI, Elif
Akçalı, Elif
Elif Akçalı
Elif, Akcali
Akcali,Elif
Akçalı, ELIF
ELIF AKÇALI
A., Elif
Kuyucu, Elif Akçalı
Akçalı Kuyucu, Elif
Akçalı Kuyucu, Elif
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
elif.akcali@khas.edu.tr
Main Affiliation
Radio, Television and Cinema
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
18
Articles
6
Citation Count
0
Supervised Theses
11
18 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 18
Master Thesis 1980 Sonrası Politik Türkiye Sineması'nda Çocuk Bakış Açısı Veapartman Boşluğu Uzun Metraj Film Senaryosu(2023) Göktaş, İmran Deniz; Akçalı, Elif; Akçalı, Elif; Radio, Television and CinemaBu çalışmada kısaca politik sinemanın geçmişi hatırlamadaki rolü irdelenmiş, özelde de çocuk tanıklığının Türkiye politik sinemasında nasıl ele alındığına değinilmiştir. Buna ek olarak dünya sinemasında benzer anlayışların nasıl geliştiğine bakılmış, farklı ülkelerden örneklendirme yapılmıştır. Çalışmayı temeline alan Apartman Boşluğu senaryosuyla benzer özellikler taşıyan Türkiye Sineması yapımı 4 film örnek olarak incelenmiş, bu filmlerde anlatının nasıl kurulduğu araştırılmıştır. Uçurtmayı Vurmasınlar filmi 2000 öncesi öncü film olarak ele alınmış, Türkiye Sineması'nda çocuk tanıklığı açısından açtığı yol gösterilmiştir. Tezin son kısmında 2000 sonrası 3 yapım, Babam ve Oğlum, Min Dît, Rauf çocuk bakış açısına getirdikleri farklı yaklaşımlar üzerinden örnek olarak kullanılmış, anlatılarında çocuk karakterleri işleyişleri analiz edilmiştir.Article Bir Yöntem Olarak Dijital Görsel-işitsel Veri Tabanı Oluşturma: “sinematik Mekânlar” Örneği(2024) Cengiz, Esin Paça; Akçalı, Elif; Akçalı, Elif; Paça Cengiz, Esin; Radio, Television and CinemaBu makalede Türkiye Sineması Görsel-İşitsel Ansiklopedisi isimli projenin ‘Sinematik Mekânlar’ bölümünün içeriği ve kapsamı aktarılacak ve yöntem olarak dijital görsel-işitsel veri tabanı oluşturmanın ve videografik üretimin sinema çalışmaları alanında ne gibi işlevleri olabileceği tartışılacaktır. Projeye adını veren sinematik mekânlar kavramı sadece filme arka plan olarak hizmet eden ve estetik olarak çerçevelenmeye uygun manzara ve yapıları kapsamaz; Türkiye Sineması’nda yıllar boyunca yüzlerce filmde tekrar tekrar kullanılmış, hafıza ve hatırlama ile organik bir ilişki kuran mekânları da tanımlar. Sinema yoluyla toplumsal hafızamızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş Pierre Loti Çay Bahçesi, Haydarpaşa Garı, Taksim Meydanı gibi kentin belirleyici mekânları ile izleyicinin gördüğü anda tanıdığı Yeşilköy, Büyükada ve Kuzguncuk’taki köşkler ve yalılar gibi iç mekânlar da bu kavramla tanımlanabilir. Bu makalede, proje kapsamında gerçekleştirilen videografik çalışma aracılığı ile bir arada incelenmesi mümkün kılınmış bir dış ve bir iç mekânın (Galata Köprüsü ve Cam Kapılı Köşk) incelemesi yapılacak ve dijital arşiv ve videografinin film çalışmaları alanında yeni yöntemler olarak öne sürdükleri farklı olanaklar tartışılacaktır.Master Thesis Türkiye'de Film Arşivlerinin Gelişim Süreci ve Çevrimiçi Film Arşivleme(2024) Alver, Hasan Çağrı; Akçalı, Elif; Akçalı, Elif; Radio, Television and CinemaFiziksel ve kurumsal bir yapı olarak arşiv yalnızca bilgiyi değil, toplumsal hafızayı da tanzim ve tasnif eden bir iktidar alanı olarak karşımıza çıkar. Kendi iktidarını ise bünyesinde sahip olduğu 'katı' belgelere dayandırır. Ancak, geçtiğimiz 40 yılda hayatın her alanında yaşanan dijitalleşme, bilginin erişilebilirliği ve depolama teknolojileriyle birlikte ele alındığında arşiv düşüncesi ve pratikleri de radikal bir dönüşüm sürecine girdiği söylenilebilir. Film arşivleri ise, sinemanın teknolojiyle kurduğu göbek bağı ve dijitalleşmeyle gelen seyircinin de görüntüyle kurduğu ilişkinin değişmesi bağlamlarında düşünüldüğünde, arşiv pratiklerinde yaşanan dönüşümün en görünür olduğu alanlardan biridir. Öte yandan görüntü formatlarında ve seyir deneyiminde dijitalleşmeyle birlikte yaşanan bu dönüşüm, film arşivlerinin ilk oluştuğu dönemden itibaren var olduğunu söyleyebileceğimiz sinefili arketipinin de değişmesine yol açmıştır. Bu çalışma, Türkiye'deki film arşivi meselesini merkezine alarak, arşive dair kavramsal, kökensel ve tarihsel bir soruşturma yapmayı ve günümüzde çeşitli internet uygulamalarının yaygınlaşmasıyla dönüşen çevrimiçi film ve video arşiv pratiklerinin, hareketli görüntü sanatına dair yapılabilecek alternatif tarih okumalarına, üretim, tüketim ve dağıtım olanaklarına sağlayabileceği yeni yöntemlere bir bakış sunmayı hedeflemektedir.Master Thesis Turco-Westerns: Aesthetic and Thematic Politics of a Transnational and Translocal Genre(Kadir Has Üniversitesi, 2023) Çınar, İlyas Deniz; Çınar, İlyas Deniz; Akçalı, Elif; Kuyucu, Elif Akçalı; Radio, Television and Cinema; Visual Communication DesignWhat can one interpret about life in the Turkish frontier, ethnic identity, and Turkey-U.S. relationships from Westerns made in Turkey? How did the cinematography and iconography of the Western genre translate into Turkey? How does a national cinema industry adapt an iconic film genre, and what transnational flows enabled the syncretization of the Western genre into the Turkish silver screen? Examining the history of cinema in Turkey with a focus on films produced between 1959 and 1975, when there was a noticeable Western genre film production in Turkey, I explore the Turkish Western subgenre in this period and catalog them under a new parameter: Turco-Westerns. With my coining of Turco-Westerns, I imply that these Westerns are not Turkish but rather Turkey-ish: carrying all the ethics, politics, and aesthetics that come from being related to Turkey as a land carrying various types of subjectivities. My thesis explores these questions, alongside the Turco-Western canon, by exploring the aesthetic and thematic politics of Düşman Yolları Kesti (Enemy Has Cut Off All the Roads; dir. Osman F. Seden, 1959), Çifte Tabancalı Damat (Dual-wielding Groom; dir. Nuri Ergün, 1967), and Aç Kurtlar (The Hungry Wolves; dir. Yılmaz Güney, 1969) as case studies. Through this study, I negotiate the political and aesthetic motives of the Turco-Westerns that translocalized the Western genre to Turkey. By approaching Turco-Westerns through the critical perspective of translocalization, I am highlighting and negotiating how Turkish filmmakers integrated the elements of the Wild West into Asia Minor (also known as Anatolia) which formed the setting of their movies or rendered the filmic conventions of the Western and myths of the Wild West with characters and cultural references about Turkey.Master Thesis 2000'li Yıllarda Türkiye'de Çekilen Korku Filmleri ve İstikamet Uzun Metraj Film Senaryosu(Kadir Has Üniversitesi, 2017) Muftuoglu, Deniz; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif; Radio, Television and Cinema2000'li yıllarda Türkiye'de korku filmlerindeki artış pek çok araştırmacının ilgisini çekmiş, konu hakkında makaleler ve tezler yazılmıştır. Araştırmacıların bazıları korku filmlerindeki İslam dini öğelerini incelerken, bazıları feminist eleştiri açısından kadının sunumu üzerinde durmuştur. Ne dinin ne de kadının bir korku öğesi olarak filmlerde kullanılması yenidir. 2000'lerden sonra yeni bir yaratım sürecine giren yerli sinema, esasen önceki yıllarda yaptığı gibi korku filmlerinde Batı sinemasını örnek almış, dini ve cinselliği Batıdaki örnekler gibi kullanmış, fakat bu defa yerel motiflerle birbirine benzeyen filmler üreten yeni bir korku sineması furyası yaratmıştır. Bu uygulamalı tez için 2000'li yıllarda Türkiye'de çekilen korku filmleri incelenmiş, hem yapılan örneklere çok benzeyen hem de ideolojik olarak bu filmlerden ayrılan İstikamet uzun metraj filminin senaryosu yazılmıştır. Önceki örneklerin Türkiye Sineması'nda yeni bir akım başlattığı ama bunun gereğini layıkıyla yerine getiremediği düşünülmektedir. Feminist bakış açısıyla yazılan bu senaryo, hem bu türe yeni bir hikaye eklemenin hem de onlardan farklı olmanın peşindedir.Master Thesis An Existentialist Approach To (un)common Ghosts of Finisterrae(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Yağcı, Fatma Selin; Akçalı, Elif; Kuyucu, Elif Akçalı; Radio, Television and CinemaWhat comes after life has been among the existential questions in philosophy and literature. Cinema, by the virtue of its medium, has the feature of screening what is impossible to show in our world with the tools that belong to this world. Thanks to cinema, impossible appears to be possible on the screen regarding space and time as well as regarding the questionable presence of metaphysical beings. A film taking afterlife and/or ghosts as its main theme deals with invisible or non-existing objects; filming these objects is materializing what is immaterial. Being in between "life and death", "fantasy and reality", "past and present" or "here and there" is usually among the main issues of a ghost film. In this thesis, my main purpose is to understand the depiction of a ghost by comparing the relationship between the cinematic image and the narrative by the example of an unusual ghost film: Finisterrae (Sergio Caballero, 2010). I will concentrate on the topics of life-likeness of an afterlife depiction in this particular ghost film example and existentialism to reveal the communication between the image and the narrative. Additionally, mainly Jean-Paul Sartre's existentialism will be interpreted by comparing the ghosts in his screenplay The Chips Are Down (1948) and the ghosts that are depicted in Finisterrae. Keywords: ghost, afterlife, cinema, existentialism, Jean-Paul Sartre, Finisterrae, life-likeness, narrativeMaster Thesis Kara Komedide Dijital Çağ Temasi ve Sicak Su: Mavi Kisa Filmi(Kadir Has Üniversitesi, 2018) Cantürk, Onur Işık; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif; Radio, Television and CinemaYasadigimiz teknoloji cagi ve buna bagli olarak evrilen hayat kosullari gecmis yasamlardan daha farkli mizah ve drama cesitlerinin ortaya cikmasina neden olmustur. Teknoloji caginin getirmis oldugu hiz ve tuketme hirsi kisinin kendisinde de tukenmislik ve depresyon kavramlarini daha da on plana cikarmistir. Bu uygulamali tez calismasinda cekmis oldugum Sicak Su: Mavi isimli kisa metraj filmimin yasadigimiz sanal cagin getirdikleri ile birlikte kara komedi alt turu uzerinden degerlendirilmesi yapilacaktir. Yapmis oldugum proje kapsaminda filmin senarist ve yonetmeni olarak kara komediyi benim nasil algiladigim ve uygulamaya nasil gecirdigim tartisilacaktir. Sicak Su: Mavi filmi dijital cagin komedi ve drama algisina yeni bir boyut kazandirmayi ve kara komedi turune cagdas bir hikaye eklemeyi amac edinmistir.Master Thesis Turkish Television Serial Production Processes: Limitations on Creative Practices in the Digital Era(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Yörükoğlu, Ayşe; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif; Radio, Television and CinemaTurkish television serials form a great part of the media industry of Turkey. This study focuses on the production practices of Turkish television serials that changed in the last decade due to the expansion of Turkish television serial industry and the newly emerged online streaming platforms. Serial production practices are affected and pressured by several factors within the media industry which I call external limitations; media monopolization, control mechanism RTÜK, financial concerns of television channels and producers and increasing rating competitions. These limitations affect production practices, directly and indirectly, shaping the content of productions. The establishment of three VoD platforms, Netflix Turkey and BluTV, emerged an alternative creative environment for Turkish serials. New platforms follow a different path in terms of production, adopt different business models than traditional television channels in Turkey and the ways these new platforms face with governance differs from the traditional channels' encounter. The limitations on the creative practices lessened, changed or shapeshifted but did not disappear. This thesis investigates effects of limitations on creative production practices and the reflections of those limitations on creative crew.Master Thesis Süha Arin Filmografisinden Camın Teri Belgeselinin Analizi(Kadir Has Üniversitesi, 2018) Bozar, Çisel; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif; Radio, Television and CinemaKöklerini deneme yazım türünden alıp, belgesel sinemadan ve avangard akımdan beslenerek gelişen deneme-film, kendisini kısıtlamayan montaj ve çekim olanakları ile farklı anlatım yapılarını bir arada incelemek ve tartışmak için oldukça elverişli bir düzlem yaratıyor. Bu tezde geçmişte objektiviteye ve gerçekçiliğe sıkı sıkıya bağlı olan serimsel belgesel tarzını günümüzün objektiflik ve gerçekçilik algılarıyla karşılaştıracak ve iki akımı yan yana getirecek bir kısa metraj deneysel-film projesi tasarlanmış ve hayata geçirilmiştir. İki tarzı tek bir çerçevede bir araya getirmek için ise insan-zaman-mekan üçlüsünden yararlanılmış, seçilen orijinal filmdeki mekan, karakterler ve zaman algısını yıkabilecek efektler kullanılmıştır. İnsan-zamanmekan üçlüsünün yeni temsilleri üretilerek eski film ve yeni film arasında bağlantılar kurulmaya çalışılmıştır. Yapılan projede serimsel belgesele örnek olarak Süha Arın’ın Camın Teri(1985) belgeseli seçilmiştir. Türk belgesel sinemasının en önemli yönetmenlerinden biri olarak sayılan Arın’ın karşılaştırma yapılacak yönetmen olarak seçilmesinin iki büyük neden vardır. İlki, Arın’ın bütün filmlerinde gördüğümüz, birbirini besleyen insan-mekan ilişkisidir. İkincisi ise Türk belgesel sinemasından kendine has bir yer edindiği şiirsel üslubudur. Camın Teri belgeseli ise tüm karakterlerini içine alarak kapsayan Paşabahçe Şişe Cam fabrikası içinde geçtiği için Arın’ın sinematografisinde öne çıkmaktadır. Bu tezde Paşabahçe Şişe Cam Fabrikası bir hafıza-mekanı olarak kabul edilerek toplumsal belleği içinde taşıyan ve onu koruyan bir sembol olarak kabul edilmiştir. vi Projede zaman-mekan-insan üçlüsünü bir araya getirmek, yeni temsillerini üretmek ve bu temsilleri karşılaştırmak için yöntem olarak görsel-işitsel teknikler kullanılmıştır. İmaj, ses ve dialog metalarıyla oynanarak yeni bir anlatım biçimi kurulması hedeflenmiştir. Tezin yazılı kısmında ise öncelikle Süha Arın sinematografisinin ve Camın Teri belgeselinin analizleri yapılmıştır. Ardından yöntem olarak seçilen görsel-işitsel teknikler açıklanmış ve bu tekniklerin yapılan projenin üzerinde nasıl uygulandığı detaylı bir şekilde verilmiştir. Sonuç kısmında ise kullanılan tekniklerin insan-mekan-zaman üçlüsünün yeni temsillerinin üretilmesinde ne derecede etkili olduğu sorgulanmıştır. Bir hafıza mekanı olarak kabul edilen fabrikanın belleği koruma ve ileri taşıma görevine deneme-filmin ne kadar hizmet ettiği tartışılmış, üretilen yeni temsillerle oluşan deneme filmin kendi içinde taşıdığı belgesel konvansiyonları sayesinde aynı görevi yapıp yapamayacağı sorgulanmıştır.Master Thesis Uzun Metraj Film Senaryosu: Hatırla(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Karataş, Deniz Utku; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif; Radio, Television and CinemaHatırla isimli uzun metraj film senaryosu, hastalığı sebebiyle her şeyi unutmaya başlayan bir yazarın son kitabını bitirmek için gösterdiği çabayı, kendi geçmişine dönük hatırlama sürecini ele almaktadır. Anlatımda, mizansenin temel öğelerini oluşturan dekor, aydınlatma, kostüm, oyunculuk, makyaj gibi anlatı araçlarının ön plana çıktığı XX. yüzyıl Alman Dışavurumcu sinemasının nitelikleri baz alınmıştır. Dolayısıyla çalışmada önce Dışavurumcu sinemanın karakteristik özelliklerini yansıtan Dr. Caligari'nin Karavanı, Nosferatu ve Metropolis filmleri incelenmiş; mizanseni ve sembolik ifadeyi temel alan anlatı yapıları analiz edilmiştir. Edinilen bilgiler ışığında ise Dışavurumcu nitelikte özgün bir uzun metraj film senaryosu yaratılmıştır. Sonuç olarak Alman Dışavurumcu sineması üzerine yaptığım araştırma ve akabinde tamamladığım Hatırla isimli özgün senaryo çalışması, akımın niteliklerinin etkili olduğu zaman dilimin çok daha ötesinde bir işlevsellik taşıdığını ve dönem sineması altında yatan felsefenin hala daha kullanılabilir olduğunu göstermiştir.