Considerations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketing

dc.contributor.authorMerdin-Uygur, Ezgi
dc.date.accessioned2020-08-24T11:48:43Zen_US
dc.date.available2020-08-24T11:48:43Zen_US
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentFakülteler, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractThe regulatory focus theory is the mark of a paradigm shift away from a unidimensional hedonism towards a multiplicity of regulatory foci. It possesses great explanatory power; however a lot remains unresolved despite a promising body of empirical work. This paper highlights various considerations concerning the conceptual and comparative qualities of the regulatory focus theory. The discussion moves into the intersection of regulatory focus and consumer behavior literature, briefly summarizing the findings and followed by a number of propositions to be tested for future research.en_US
dc.description.abstractDüzenleyici odaklar teorisi hedonizm gibi tek odaklılık yerine birden fazla düzenleyici odağın varlığını kabul eder. Sahip olduğu açıklayıcı güce ve çok sayıda ampirik çalışmaya rağmen hala araştırılmayan ve gözardı edilen noktaları bulunmaktadır. Bu çalışmada kavramsal ve kıyaslayıcı bir analiz ile bu teori üzerine bazı düşünceler belirtilmektedir. Ardından bu önemli noktalarda ihtiyaç duyulabilecek gelecek bilimsel çalışma konuları listelenmiştir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.endpage99en_US
dc.identifier.issn1300-9583en_US
dc.identifier.issn2717-896Xen_US
dc.identifier.issn1300-9583
dc.identifier.issn2717-896X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.trdizinid249366en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3249
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/249366
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorMerdin-Uygur, Ezgien_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBoğaziçi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.relation.journalBogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumer psychologyen_US
dc.subjectRegulatory focusen_US
dc.subjectRegulatory fiten_US
dc.subjectMotivational psychologyen_US
dc.subjectArea assessmenten_US
dc.subjectTüketici psikolojisien_US
dc.subjectDüzenleyici odaklaren_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectAlan yazın taramasıen_US
dc.titleConsiderations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketingen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Considerations and Confusions about the.pdf
Size:
5.88 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: